torsdag 9. april 2009

…verksted-påske..

DSC_0772

…denne påskefuglen måtte både legge egg og formere seg kraftig for å bli godtatt som påskefugl på kjolen min..( …verpingen måtte avbrytes   etter som kvelden skred fram…det ble for stort press på den stakkars påskefuglen om å mette tre sjokoladeglade damer..i tillegg til å bli eksponert på kjolestoff…)

DSC_0768

…og hvis noen med meg synes dette kjolestoffet minner svært om mammas linduker fra 70-tallet..minner jeg om at det ikke er lenge siden 70-tallet var “in”…nå er det kanskje 80-tallet som gjelder..men tall har aldri vært min sterke side…..

DSC_0782 beskjært

…og Line sitt bilde som jeg planla til denne kjolen..må vente til neste kjolprosjekt (ikke lenge til)..passet ikke inn denne gangen….

DSC_0776

…syvenninne har derimot sterke sider når det gjelder kreativitet og utskjæring av nye stempel….

DSC_0777

..og det ferdige trykket som skal pryde sommerkjole…ble vakkert….

DSC_0779

..leken og prosessen er gøy…blande farger…få innspill fra de andre…heie hverandre frem….kjenne seg levende…

..God skjærtorsdag….

6 kommentarer:

moa sa...

god morgen, kjære vennen -
du verden som kreativiteten spirer hos deg..er stum av beundring!
dette ble jo bare nydelig - nydelig! ..og så korrekt av deg å ringe line, ang bilde hennes..og så spennende det blir med neste kjole-prosjekt..Skjønner du koooooser deg masse..Herlig!
..mange gode klemmer fra meg!

Fjordheim sa...

Ja dere har virkelig kost dere.
Høres flott ut å ha noen å være krativ sammen med. Jammen ble kjolen flott. Gleder meg til å se neste prosjekt.
Ha en god dag :)

Dagny- Heim sa...

Rett og slett imponert! Tenk å kunne trylle fram slike flotte kreasjonar! Er det fuglestempelet "heimelaga"? Utruleg fint uansett.

God påske!

MeyBiMe sa...

Herlighet så flinke dere er!!!!!!!!!
Jeg er helt imponert og misunnelig!!!
Lager dere stemplene selv også???
Som linoleumsnitt eller???
Flotte mønstre og kjole!!!!
Veldig inspirerende må jeg si :-)

Mitt hvite hus sa...

ååå helledussen så fink du er da... virkleig flott kjole du har sydd deg...
Så kjekt å ha syvenner da..komme sammen å dele ideer og kankjse få hjelp av hverandre...
har sydd litt selv i dag, men ikke kjole da..

Nyt skjærtorsdagen O=)

Klem O=)

FO - 2 sa...

Veldig fin!
Og det finnes bare en av den i hele verden...
Originalt og flott! :)
80-tallet hopper vi galant over... ;)
Kos deg videre med dine kreative krumspring Marit, og ha en fin påske.
Klem fra meg.