onsdag 6. mai 2009

..franske følelser..

DSC_0837

…har sådd lavendel …ikke værst syns jeg sjøl…til å være en dame med lite antydning til grønne fingre…men med litt kyndig hjelp fra bloggvenn…står de nå og godgjør seg i kjøleskapet…..og de franske følelsene lurer du kanskje nå….ja da jeg skal komme til poenget….nemlig TO hele uker i den idylliske byen Mandelieu-la Napoule på den franske riviera i juli…mmmmm…har lest brosjyrer i dag..og kjenner at forventningen og den franske følelsen sprer seg i kroppen……så blir det turer til idylliske lavendelblomstrende landsbyer med gamle klosterruiner og nydlige blomster..mmmm….

..ja da….jeg vet forskjellen på roser og lavendel..er ute og kjører når det gjelder blomsternavn, men så ille er det ikke.. hadde ikke bilde av lavendel..så da ble det rose igjen…

15 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så spennende med lavendel... mine sto ikke i kjøleskapet...kanksje de skulle gjirt det...det går ufattelig tregt med de,...

Høres helt herlig ut med to uker i Frankrike...

Nyt kvelden Klem O=)

Anne sa...

Å heldige du, dette blir flott. Gled deg over forventningene på forhpnd, les mye om området dere skal til , det er nå mitt råd. på den måten får dere størst utbytte av turen og har mye klart før dere drar. Ble glad på dine vegne jeg nå :-)) og gleder med allerede til å se bilder fra den flote turen.

Unknown sa...

Åååå så deilig, Mandelieu like bortenfor Cannes?
I såfall kan du bare gå bortover stranda til Cannes... Min fru mor har bodd der i flere år, men har nå flyttet til antibes. Har besøk av henne nå.

Jeg tenker jeg skal legge ut litt franske bilder etterhvert, men har jo så mye annet å skrive om.
I dag, bl.a. er det kakeoppskrift hos meg, namnam :)

Klem!

Made by KKann sa...

Masse flotte bilder Miamor - herlig bilde av Opera`n! Herlig!

SmilKKann

Vibeke sa...

Rose eller lavendel....samme det når bildene er så vakre som de du tar- nydelig bilde Miamor! Virkelig vakkert...

Nå er det loppekassa neste for meg,
nattaklem :o)

Magdalena sa...

gled dere...!
vakkert motiv...******

mine lavendelfrø stod ikke i kjøleskapet, leste i en blogg om det men eg fikk ikke svar fra henne hvorfor...??

vi skal også til den franske riviera,- litt senere enn dere.
vi tar fly fra bergen til nice, så leier vi bil og kjører sørover,- dere også?

god maiklem til miamor**

magny

Ramme Alvor sa...

Smiler. Og kjenne dine forventninga. Høyres herleg ut.

Sølv er eg ei italiadame..

Klem!

Ramme Alvor sa...

Å ja, eg er med. Det hadde vore herleg!

Tankane fer sørøve her eg sit under skråtaket og høyrer haglet dundre ned....i mai...

men kanskje det er bra for soppen til hausten...

Ha ein nydeleg dag!
Klem

Min Verden sa...

Det gleder jeg meg til å følge og jeg kunne gjerne fulgt med til Frankrike også, kjenner jeg. Reisesjuk!! Vis oss bilder etterhvert da av lavendelen. Gleder meg. H

Anna Lisa sa...

Eg elskar Lavendel. Den er nydelig å sjå på og dufta så fint. Dessuten er lavendelolje effektiv på brannsår.
Heldig du som skal til Frankrike. Det høres heilt herlig ut.
Nydelig bilde
Ha en fin dag!!
Klem

M sa...

Det blir sikkert en vidunderlig ferie.
Alltid skjønt å glede seg ...
Klem fra meg

moa sa...

...franske følelser hørtes jammen helt herlig ut..
om du skifter bort sykepleieryrket, så er det jo soleklart en fotograf du er - maken til bilder...
eg e`mållaus..!
go`klem fra meg

Liv Elin sa...

Nydelige bilde av rosen - så lekkert ! :)
Høres enda mer lekkert ut med ferie i Frankrike da - må ha en god tur !

hilsen fra L i Husrom & Hjerterom

Tante Mimmi sa...

..eg måtte leite og finne mine franske kjensler også! Eg har ikkje våga å kjenne på dei, men trur det er på tide! Og eg trur me er to heildiggrisar!

Tante Mimmi sa...

god helg til gjengen frå øya!