mandag 25. mai 2009

…hurra..miamor starter egen bedrift…..

bleiedama

..endelig er dagen kommet….da jeg har funnet en meeget egnet nisje for miamoren…dette blir trolig en braksuksess..og blir det ikke det ..havner det nok på  Norsk Fiaskomuseum på Kyrksæterøra…men en bør satse så høyt på egne prosjekt..at det har stoor fallhøyde..har jeg lært….

..takket være Anne på Moseplassen sitt blogginnlegg i dag om vanning av sommerblomster…formelig “blomstrert” denne supre ideén fram ….Anne mener bestemt at trikset for å holde blomstene jevnt fuktige i sommer er å klippe opp en bleie og blande i jorda…..visste jeg det ikke!!! ..en dag måtte lageret mitt av bleier i kjelleren komme til nytte på annet en rumper….

…for hvem har vel et velassortert utvalg av bleier både her og både der i huset…enn akkurat miamor….jobber som sykepleier i et firma som markedsfører og selger blant annet inkontinensprodukt…så nå……er det bare å si fra hvor mye dere trenger…dyrt skal det bli..men er det ikke det man har venner for..å kunne utnytte deres skrikende behov i ny og ne..og profitterer aldri så lite på dette selv…for hvem av dere damer med respekt for seg selv vil vel ikke imponerer her inne på bloggen med en struttende “dronning Ingrid” eller andre prakteksemplar full av vitalitet og glød sommeren igjennom mens du ligger på stranden ….og ikke ofrer dem en tanke….

…he  he..neida jeg holder meg nok ved min lest..men har ingen..ingen..unnskyldning hvis sommerens planter er uttørket etter ferien som x-antall ganger tidligere-..

…våt suss fra bleiedama..med verdens beste bleier…hudvennlige, god passform…eksellent komfort….stopp meg!!!..

..men ikke flere  amerikanske donuts..

donuts

…har fått litt for mange av dem i kveld….mmmmm….måtte bare prøve oppskrifta…

500 gr.hvetemel
100 gr.smør
75 gr.sukker
halv ts.salt
halv ts.kardemomme
50 gr.gjær
3 dl.melk
1 egg
smult til steking

Smuldre mel og smør, ha i sukkeret, salt og kardemomme. Tilsett pisket egg og gjær..melken varmes til fingervarm og haes i. heves 30 min…deigen er klissete..og skal være det… Trill 30 små boller etter heving og lag hull med tommelen i midten av bollen..ha litt mel på fingeren…Hev igjen ca. halv time. Smulten skal være god og varm…i en liten dyp jerngryte…nDonutsene blir lysebrune etter ca.1 minutt i smulten..og småbarn holdes laaangt unna….smulten ..ikke donutsene….

..farlig..deilig..smelter på tunga…

14 kommentarer:

Anne sa...

Æ flire mæ rett i hjæl!!!

Refleksjon på livsvegen sa...

Ja, det er om å gjere å smi medan jernet er varmt ;-) Må bruke dei ressursane ein har.
Den veska vart no tøff den med "nytt" bilete.
Forandring frydar!
god natt klem frå sig

miss marple sa...

HA-HA-HA-HA-HA-HA!!!!

Min Verden sa...

De bollene - jeg la på meg en kilo mens jeg leste oppskriften ;) Vel, mulig at Anne sverger til bleier - og hvorfor ikke. Synes jeg ser meg gå på apoteket å spørre etter super Tena Lady og forklare at jeg trenger 5 pakker til plantene mine... hehe! Vel, holder meg til svigerforeldre og vannekanne jeg. Lykke til med milliongesjeften! H.

Min Verden sa...

Visste ikke at det var flere typer jeg.... - men jeg driver ikke så mye med det heller, heldigvis for meg - dessverre for deg ;) Uansett, når behovet melder seg skal jeg spørre etter alt annet enn de du vet som begynner på T.... Skal du ikke selge noen flere bleier til Drøbak snart? Det er nå det er fint i Drøbak¨!

Dans på roser... sa...

Hahahahaha....Ååååå, hvorfor bor ikke vi nærmere hverandre???? Ai låvv ju æææææææææææææn jår hjumor!!!!!!

Du e bæst!

anne -moseplassen sa...

hehe, godt jeg kan inspirere ;)
Genialt bilde da, jeg trekker tilbake alt jeg har momlet her de siste dagene om hvor lite fotogene bleier er... *ler*

MariMaja sa...

Ett utrolig flott og herlig innlegg, trodde jeg skulle dette av stolen...hahaha
artig;)
natta klem fra Maja

Anna Lisa sa...

Hei min venn!!
Tusen takk for helsinga hos meg. Det trøsta og eg sat pris på den.
Bloggverden er ein utruleg plass rett og slett.
Håpar du har det bra :)
Oppskrifta så riktig frystande ut. Og artig det med bleia :)
Ha en fin dag!!
Klem

Ramme Alvor sa...

Hehe, jommen sa eg bleie!!!

pepperkverna sa...

Farlig god oppskrift!!!! Hege

GundaM sa...

Herligheten du er rå!!!

Start opp du bare, dette blir jo noe for hagedamene det. Skal reklamere godt for deg inne hos meg, det er sikkert!

Hihi, jeg ler og ler heldige deg som traff den kreative damen idag;)

Hemmafruns hörna sa...

Ha, ha... Jag hör till den yrkesgruppen som gärna lär damer att KNIPA, så för min del tycker jag att du skulle satsa på blomsterbädd-blöjor i tillägg - så du inte blir arbetslös en dag... Kul inlägg! Du får mig alltid att skratta!

Tone sa...

Haha eg trudde det var et nytt enkeltmannsforetak på gang.
Det kjem nok :)