søndag 17. mai 2009

..rørende..

øyne

..her gratulerer vi dobbelt med dagen i dag..for Norge og for den lille store gutten vår som er 8 år i dag…

…ser du forventningen i øynene?..

bunad2“..”er det ikke egentlig ganske rørende, den innsatsen folk legger ned i å se anstendig ut på en slik dag?? “ spør Tove Giskeødegård i BT 16.mai…

DSC_0878 DSC_0108

..det er det samme om du er konge eller rørlegger på en slik dag..pynte oss gjør vi til trengsel…og vakkert er det…

bunad

.her er bunadsskjorta strøket til ingen nytte….da dagen opprant..tok jeg på en enkel kjole istedet..og lot andre ta seg av nasjonalromantikken på klesfronten..men i matveien hang vi vel ikke etter ….laks og eggerøre, rømmegrøt og spekemat…pølse og brød..og kake for bursdagsbarnet og oss andre….

10 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer med dagen både til nasjonal dagen og din sønn...

Nydelig bunad du har...
min hang også i skapet i dag...

Nyt resten av dagen Klem Kerstin

Petunia sa...

Gratulerer med dagen!
Ble det for varmt med bunaden? Jeg synes det var det perfekte bunadsværet - ikek for varm og ikke for kaldt. Det eneste jeg ikke er fornøyd med, er bunadskoene. De begynte å gnage, men da hadde vi nok tilbakelagt nesten en min;)
Og maten har vært god her også... alt for god og da er det godt å ta av seg bunaden og krype i joggeklær;)

Tove sa...

Gratulerer så masse med nasjonaldagen og ikkje minst 8-åringen!!! Trur jammen den guten har Eiksundske auger!!!

Håper alle har hatt ein flott dag!!!

Som mine dager er sa...

Gratulerer med dagen og gratulerer med 8-åringen. Han har sin mors skjønne øyne.

Det har vært en alle tiders dag i dag. Været har vært til stoor glede med sol og varme.

Mat hos oss er sodd. Enkelt og greit. Også masse kaker da.

Klem fra Marit

Anonym sa...

Vonar dokke alle har hatt ein flott 17.mai, ikkje minst bursdagsbarnet!
Ikkje verst å dele dag med landet vårt, det kan han vere kry av.

Min bunad hang også i skapet. Når ein skal styre på kjøkken +
selge kaffi og kaker er ikkje bunad akkurat rette anntrekket.

Ha ei flott veke :-)
mvh sig

Ramme Alvor sa...

Gratulera til dykk alle. menyen var upåklageleg og kjolen sikkert også. :)

Vibeke sa...

Gratulerer :o)

~♥~ Monica S sa...

MMmm deilig mat dere har hatt!! og hva slags bunad er det du viser oss?? Den så spennende ut! det er vel egentlig flere forskjellige!
Gratulerer med bursdagen!!!

Monica

Anna Lisa sa...

Gratulerer med overstått til go`gutten!!
Klem

Unknown sa...

Gratulerer med sønnen. Min blir 8 i august. Levende alder :)