onsdag 3. juni 2009

..foto-og urtekurs…

ida-blomster2

..nei..det er ikke jeg som kan lære fra meg noe som helst når det gjelder disse temaene…

ida-blomster

..men jeg har hatt besøk av ei raus dame her i heimen….som bar lass med urter og andre deiligheter ut av bilen sin…og hjalp meg med å skille “klinten fra hveten” i hagen min..jeg aner ikke hva som er ugress og hva som er “ spede spirer som lyt få stå”…men denne dama hadde peiling….

dessert

..så i dag ble det deilige bjørnebær med litt is og vaniljekesam til dessert..med sitronmelisse fra egen hage..som jeg hadde vært truende til å tro var ugress…helt til urtedama kom….og den er ikke dyrka bak utedoen..men i vår lille hage….

urter

..og noe står og godgjør seg i kjøkkenvinduet…jeg nevner i fleng..søt paprika, chili,tomatplanter,peppermynte…olala…

..og fotokurset lurer du kanskje på..klokere…kanskje litt..men du verden så lettvint det har vært å ikke vite noe om blenderåpninger, lukketid, iso…og andre ting som gjør livet avansert….

..la dine gleder være enkle kanskje…prøver stadig…

..musikk til ettermiddagskaffen finner du her

14 kommentarer:

FO - 2 sa...

Skjønte det måtte være noe på gang, ja, siden så mange "poppa" innom meg, via deg. ;)

Nå kan du ha glede av buketten lenge etter at den har visnet, via bildene dine. ;)
NYDELIGE bilder! :)))
Blomster også, for den saks skyld... Hehe.

Og du, det du spiste sammen med de andre herlighetene er nok Peppermynte. Du kan gjerne få Sitronmelisse også, senere. ;)

Så fint du har pyntet pottene. Mye mer spennende og lekkert å se på.
God idè! :)

Håper at du fikk utbytte av kurset, selv om det var mye å sette seg inn i.... ;)
Man blir aldri helt utlært uansett, og det er nok bra.
Det er gøy å leke. ;)

God kveld ønskes ei raus dame, innover også. :)
For du er raus selv, med dine gode ord, din vennlighet og imøtekommenhet.

Klem.

Unknown sa...

Miamor, så godt å se deg igjen på bloggen!!!
Og som vanlig, så vakre bilder, sukk hjerte...
Smart med papir rundt blomstene i vinduskarmen, det ble med ett verrrry charming...!
Gratulerer med 19 års bryllupsdag, bra jobba, det... <3
Nanniklem ~

moa sa...

skjønne bilder...
og hvordan står det til med clematisen...?

kramisar

Min Verden sa...

Gode venner er godt å ha - og når de kan noe ekstra er det ekstra morsomt ;) Godt du ikke luka bort sitronmelissen. Jeg gjorde en skikkelig innsats med Kamille her for noen år siden, dessverre gjorde jeg en god jobb! Kos deg med alle de deilige plantene. H.

Berit T sa...

ÅÅÅ du for noen flotte bilder!!!

Og isen med peppernynten,det hørtes deilig ut!

Dere har nok hatt en kjekk dag ilag, det forstår jeg jo.

Ha en fin uke videre, med iso og lukketider....

Ramme Alvor sa...

No er bileta dine nesten litt overjordiske. So du for på Nikonkurs i Åsane? Eg kom meg aldri av stad, so no må kanskje du lære meg opp...eller er du ein ekte autodidakt?

Uansett, nydeleg og eg vart sulten av alle dei gode urtene :)

Klem!

Anne sa...

Jeg vet jeg vet :-))) ryktene har gått. Og Marit og denne dama har vært flere timer i en MC klubb i dag vi da, storveies ja, sliten som et slips, men når sikestrømpene og rosebladene kom på, dongeribuksa og skjorta falt..., ja da gikk gutta og drakk kaffe!!! he he

Helt utslitt jeg gitt, som et tomt batteri...

Ramme Alvor sa...

Å nei! Gjekk eg glipp tå nåke fint? :) Visste da ville straffa seg å skulka skulen...

Ramme Alvor sa...

jaja, da ein ikkje veit, da har ein heller ikkje ildt av..

MariMaja sa...

hehehe....jeg hadde sikkert luket vekk alt sammen...hehe, ser ikke forskjell på urter og ugress;)
Så flott at du fikk litt hjelp da;)
Klem fra Maja

Ramme Alvor sa...

hehe, no kan eg ikkje anna enn le :)
jau me får stussa den litt her rundt huset og gle oss øve den heimlege hagen. Kjent og kjær og kanskje litt forutsigbar, men dog vår.

Klem

GundaM sa...

Hmmm, nydelig i vinduskarmen din Miamor;)

Og clematisen ja...Håper den er liek frodig og blå som vanlig;) Hehe

Unknown sa...

Den skønneste vinduskarm jeg længe har set!

JULIEK sa...

He he ja ikke alltid like lett å vite hva som er hva. På våren må jeg la plantene vokse litt før jeg ser hva som kommer opp. Godt med litt kurshjelp da : )