søndag 21. juni 2009

..verdi…

jess

..denne posen ble søndagsandakt for meg i formiddag….ja da….døde ting kan tale..ryddesjau her hjemme i flere timer i går…for å få ro i systemet..må det av og til ryddes…samlet sammen noen inkontinensprodukt som lå og slengte...jobber med disse produktene…puttet dem oppi denne posen for å ha dem samlet mens jeg styrte på som værst som ..satt og så på denne posen i dag…..og teksten talte om “ huset verdi”..som egentlig er en butikkjede…og uttales nok Verdi på fransk manér…eller etter komponisten Guiseppe Verdi..men ordet ble til verdi…i betydningen..å ha verdi…det å bety noe…å bli satt pris på….

stend
..innholdet i posen med inkontinensproduktene, som kan
skje i størst grad brukes av eldre…talte til meg om hva vi gjør med  de eldre rundt oss?..hvordan setter vi pris på dem?..hvilken verdi gir vi dem i dagens samfunn?…gir vi dem anerkjennelse for den livserfaringen de har?..den kompetansen de står for?…eller er det bare effektivitet og vitalitet som blir heiet fram ?…tenk om eldreboligen i nærheten av deg..kunne hete huset verdi...i ordets rette forstand…og alle andre hus…..der du bor..der du jobber..huset verdi…vi kan gi det til hverandre….nå..

 

…gammelt og svært vakkert i mine øyne…dette bordet jeg fant utenfor gamle Stend stasjon i Fana i dag..

stend2

…så kanskje kan vi være med på å gi noen eldre rundt oss opplevelsen av å bo i et hus der de får verdi..istedet for følelsen av å være på en endestasjon…

..kveldstanker fra miamor...

9 kommentarer:

miss marple sa...

dype tanker fra deg ikveld..tenker på det at vårt samfunn er veldig rikt på penger, og at det er noe som har forsvunnet i vårt jag etter...hva da??Hmm... mye å tenke over her....

Randi sa...

Hmmm... du var dyp her ja...men skjønner hva du mener og er så enig med deg.
Vi setter alt for lite pris på dages eldre og den verdien de har vært for samfunnet vårt.

moa sa...

hm...
jau detta va djupa tankar...
er litt trøyt no...så me får talas....

nattaklem
drøym søtt...

Velkommen til min kreative verden sa...

Gode tanker. Godt visualisert med ord og bilder.

Jeg kommer gjerne og holder kurs. Få sammen flere, så blir det billigere, eller at dere kommer en gjeng til Oslo. Jeg har akkurat hatt 9 stykker på besøk fra Stord. Det er kjempegøy!

Anonym sa...

sitter bare og nikker,jeg....
klem Bodil

KATE ♥ sa...

Kloke ord.

Anne sa...

'kniper og kniper og kniper....`

Tante Mimmi sa...

Godt skreve om verdiskaping!
God veke! Gledar meg til å lime saman med deg!

JULIEK sa...

Utrolig flotte tanker fra deg : )