tirsdag 14. juli 2009

..franske følelser..

vespa 

..tar deg med på en ferd gjennom Italia og Frankrike denne sommeren..blir du med??…vi hiver oss på vespa-en i Nord-Italia nedenfor de majestetiske Alpene…suser avgårde..neida..ikke så altfor fort..vi har da ferie..og har tenkt å leve etter “ bel far niente”…italienernes visdom om å se skjønnheten i det å ikke gjøre noen ting….

dør2

…og mulighetene er mange..vakre dører åpner seg for oss…og vi må bare forevige dem….ta dem med oss videre..

lavendel

…mens vi lar duften av lavendel og sommerfuglenes flørt med oss..gi oss inspirasjon til å flørte med livet ….luktene..lydene..

port1

..smakene…

port

..blir du med videre mens vi klør på myggstikk og svir litt på ryggen etter at sola har slikket oss ubarmhjertig..men kjærlig…???

..miamor hilser fra provence…

12 kommentarer:

Randi sa...

åååå....dette så herlig ut!!Håper vi får se mere:-))

Solveig sa...

Å ja, eg blir gjerne med!

Som mine dager er sa...

Jeg blir med!! Setter meg bak på Vespaen og suser av gårde med deg. Kjenner vinden mot kinnet og nyter synet av Italias travle gater eller vakre natur. Det bare må bli italiensk jentetur en gang Miamor. Jeg har jo aldri vært der ...

Kos deg masse videre.

Klem fra marit

Petunia sa...

Jeg er blitt helt hekta på Tour de France og prøver å få med meg litt av sendingen hver dag. Ikke så mye for syklingen, men for å se alt det fine. De har et utrolig dyktig kamrateam og med en gang det er litt dødtid i syklingen, så blir det vist steder jeg bare må besøke. Så, ja! Jeg blir med!
Jeg er Petunia og jeg er frankofil!

Vibeke sa...

Ååååå, ja selvfølgelig blir jeg med videre!:)

klemmer

Erik sa...

Heisann!
Ble nettopp tipset av Trine om at hun kjente noen som var i Frankrike, og ble anbefalt å spørre deg om det å dra dit. Vi har tenkt oss til den franske kysten på nordsiden og lurte på om du hadde noen tips til hva du ville anbefale oss å ta en titt på?

Med vennlig hilsen Erik

PS: Nydelige bilder!

GundaM sa...

Hmmm, nydelige bilder også jeg blir med dersom sovinga ikke foregår i en campingvogn...

Barfotklem fra emg

Anne sa...

Kos deg snuppa, og har du plass i dine reisevesker tar du med en fyrrig italiener hjem :-)) til meg...

Tovepia sa...

Provence er mitt drømmeparadis, så jeg blir med;) Og gjerne på en Vespa, hvem sa vi ble borte bare en uke?

hvorfor ikke... sa...

Jaaaa, skal bare innom å låne en Vespa så kommer jeg susende - så sommerkjolen flagrer...

Har hatt Italiakartet brettet utover bordet her hele uka...følger med på hvor et vennepar og sønnen min +samboer reiser(uavhengig av hverandre)

Jeg skal til Italia bare hodet blir bra. Drømmer kan man ALLTID ha:) så bare kikk etter meg, hehe! Kos deg masse Miamor...jeg suger inn inntrykka på bloggen din, var innom i går også- i samme ærend;)
Helt herlig blogg, har DU!

Beate sa...

Bildene dine er så nydelige at jeg nesten mister pusten!

sammen på veien sa...

Hei min venn. Flott å høre at dere koser dere. Et lite tips om dere er solbrent: Skjær over en tomat og gni den over det solbrente området. Ikke skyll av. Håper det kan hjelpe :)
Kos dere videre:) Hils masse!!!!

God klem fra meg