mandag 20. juli 2009

..pardon ..

tur

..de små landsbyene i provence klorer seg fast i bratte fjellsider…og skjermer oss for mistralen som herjer nede ved kysten i dag…gatene er trange og kronglete..og fotomotivene ligger på rekke og rad og byr seg fram…og jeg klarer ikke å si nei..

france

..vi rusler rundt på den åpne plassen ved kirken og rådhuset…som åpner seg mot himmelen som en solfylt slette i skogen..men skjermer oss i de varmeste timene med de store almetrærne..

montauroux4

..og mye vakker rust er det hvis vi leter..og det gjør vi..etter skatter som lagres i hjerte og gjemmes..

montauroux

…og “pardon-pardon”..dører igjen..ja ja….

montauroux6

..men miamor  sin “dør til dør” aksjon er i gang..og har vel vært det en stund..

montauroux1

montauroux2

..og ja… du kan risikere..å få en “nær døren opplevelse” sammen med meg…

montauroux5

…men du blir med likevel kjenner jeg på meg…

grotte3

..ned til de vakre grottene i som har ligget der i tusenvis av år..og som langt under jorden skjuler vakre formasjoner..

grotte

..vart du skræmt no??…

6 kommentarer:

FO - 2 sa...

Ikke skremt, bare veldig fascinert.
Mange fine skatter der! :)

JULIEK sa...

Utrolig flotte bilder altså. Vil så gjerne dit jeg og, har aldri vært der, men tror nok det er stedet for meg ja.

Hege sa...

Skjønner godt du ikke klarer å si nei! :)

Nydelige bilder av et sted med sjarm og særegenhet!

Ramme Alvor sa...

Likte meg klårt best oppå jorda ;)
Fine stemningar du formidlar...her eg sit i regnet...;)

Klem!

Hemmafruns hörna sa...

Åååå... Så vackert att jag nästan dör(r)! TACK!

Tone sa...

For noen vakre bilder og motiver! Jeg har tittet og tittet, men blir ikke mettet;-)