søndag 30. august 2009

…aforismer..

høsteple 

..nå kan vi snakke til folk i amerika  hvor vi enn er i ensomme stunder…men at vi kan snakke i det hele tatt uten telefon, bare med munnen..er et mye større vidunder..

..nå kan vi rase omkring i hundre mens vi sitter helt stille bak rattet..men at vi faktisk kan stå og gå på tynne bein..er vanskeligere å fatte..

..at for eksempel et DC9 kan sveve gjennom luft til for eksempel grand canaria med 180 badegjester, eller fler,er jo flott...men at vann fordamper og svever på himmelen og faller ned som regn, eller som sne når det sner..betyr mer..

..at det nå fins batterier som kan lades opp og brukes gang på gang i flere år, finner mange uerstattelig, men at den eldgamle bjerka utenfor biblioteket får nye blader vår etter vår..er mer ufattelig..

..det er fantastisk naturligvis at vi kan lage maskiner som kan telle til flere milliarder..men ingenting mot at det kan lages barn som puster av seg selv uten batteri dag og natt og helt uansett alder..

dans

“aforismer” av odd børretzen

4 kommentarer:

Bo med Lena sa...

Takk for koselig hilsen kjære Miamor. Du har helt rett; jeg trives om dagen!!

Endelig på rett plass, med rett navn og rett nisje. Kan man bedre ha det..selv om dagene er travle?!

Håper du også har gode dager. Stor klem fra meg...som ofte tenker på deg selv om jeg ikke rekker så mye bloggkommentering om dagen..

Anne sa...

Du er så dyp om dagen at det er en fryd å lese, ikke leser jeg bare en gang, men flere faktisk for å få med meg alt, som ett sultent spebarn :-))

En regndråpe fa trøndelag kommer dalende...

Tante Mimmi sa...

Ah!
vakkert vakkert! Fantastisk vakkert, rett og slett!
Bileta...dei må di slite med i 3 veker til...for no dreg eg! Håper nokon treng bleier i sogn, så kan du vitje meg!

moa sa...

så godt for deg å være frisk igjen da miamor...
mmmm...har tenkt tanken, jammen godt det bare er influensa, og ikke lepra...
ja en vakkervakker, og fasinerende bok..
nattaklem