onsdag 26. august 2009

..blåblå..

DSC_1621

Jeg synger meg en blå, blå salme
når dagen svinger hatten til farvel
og ror med sakte åretak mot strender
dit alle dager ror når det blir kveld.
Da søker jeg min hvile
ved treets trygge rot
mens sankthansormer gløder grønt
i gresset ved min fot.
Da synger jeg min salme.

castel1

Jeg synger meg en blå, blå salme
og takker for all grøde som ble min.
For lyse døgn, for barneskritt i tunet
og dine gode kjærtegn mot mitt kinn.
Men òg for våkenetter
som aldri unte ro
men gav min dag et dunkelt drag
jeg aldri helt forsto.
Nå synger jeg min salme.

blått

Jeg synger meg en blå, blå salme
til deg, du Hånd som sanker og som sår
og senker deg med signing over jorden
med legedom for alle våre sår.
Som byr oss rette ryggen
stå opp og gå i strid.
med løftet hode skal hver sjel
gå inn i Herrens tid.

Så synger jeg min salme.

vakker salme av Erik Bye, med tone av Henning Sommeroe

11 kommentarer:

Unknown sa...

ren meditation

Anne sa...

Blå ja!!!! meld deg på konkurannsen på Fotoverden, du blir en vinner!!!
Tema; blå så klart ;-)

Randi sa...

Åååå.....jeg vil ha melodien.
Nydelig stmning og bilder.

Helen sa...

Heia!
Blir alltid i godt humør når jeg svinser innom bloggen din.
Ha en herlig kveld

Unknown sa...

Det var den vakreste salmen jeg har lest noensinne, tror jeg... Oj...
Ja, historien om Maria er dramatisk, sårbar, tung, god, takknemlig for livet.... Hun leste det selv i dag og bare gråt... mammaen gråt også... jaja...
GOd klem..

Dans på roser... sa...

Åh, ja.....
Har den salme-plata til Mette Marit. Nydelig. Vakre bilder.
Klæmma.

Magdalena sa...

dette var skjønnt...

klem

Anonym sa...

Åhhhh Miamor.... Dina bilder får mig att drömma & sväva fritt i mina tankar! Så vackert så vackert!

Agneta

Anonym sa...

Vakkert...!!
Og vet du, bilde av korset har da jeg tatt i sommer og.. Flott i Gourdon..:))

Anonym sa...

..anonyme meg igjen.. salmen ligger på YouTube med Hilde Heltberg...
Hyggelig blogg..:))

Miamor sa...

..hei anonym..snedig at vi har vært på samme sted i sommer da! ja Gourdon var fantastisk flott...og Hilde Heltberg må sjekkes opp på Youtube..hører på solveig Slettahjell sin versjon nå...vakkert!!!