fredag 28. august 2009

..bløthjerta??..

snella3

..det sies at det er menn som har genene som opprettholder jaktinnstinktet hos oss mennesker…mulig det….for selv om hybelkaninene viste seg å være store og fete og klar til slakting etter uker i oppdrett…men med  miamors vegring mot alt som lukter av vold og drap …fredselskende må vite...og med et soft hjerte…lot miamor våpenet ligge..og startet oppdrett istede..for makan til formeringsevne skal man lete lenge etter..

..værst var det på soverommet..ikke rart da dette stedet kanskje egner seg best til formering..vil noen hevde…men hva som finnes i huset av næring som gjør at de vokser noe så utrolig raskt..kan man lure på…veksthormoner finnes ikke..kun vitaminer og mineraler fra helsekosten…men nå har jeg  altså kaniner nok til å strikke genser…koslig sysselsetting i høstmørket…men miamor er så mye på farten at så stor produksjon blir det nok ikke…men gratis kaninull…angora..skal man ikke la gå til spille…gjenbruk er jeg da for..

ingar bror

..men at kjærligheten til dyr lå i genene..var det jo arti å oppdage…med en lillebror som er god venn med både ugler og gjøk..og til og med fugledoktor…var det vel på tide jeg skjønte hvor han hadde det fra…

..god helg..

7 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er fantastisk!
Treng du fleire hybelkaniner? Reknar med å finne ein flokk her også. Berre eg blir så våken etter veka at eg får opp augene..
Ha ei nydeleg helg!

Anne sa...

Vi så det med våre egne øyen vi trønder berter som kom på besøk ja :-) Godt Gunda ikke er allergisk du, tenkt jeg når hun så under dobbeltsenga!!! neida, tuller bare. De stikker ikke av, de ligger der hybelkaninene tålmodig å venter på at ÅNDEN skal komme over oss :-))

Endelig helg her ja, og roen ha senket seg i heimen, så utrolig godt du.

Klem til deg, og søt den broren din var da...

Kalimera's blogg sa...

Hehe, kan godt sende av gårde mine til deg... ILpakke, hehe.

Ha en fin fin kveld.

miss marple sa...

Heisan,mor bløthjerta...driver eget oppdrett her også,lurer på når de er klare for å "fly redet"???Får kanskje flaske dem opp litt til,fortsatt forholdsvis små...tudelu...

GundaM sa...

HIhi, di asså;) Atsjoooooooooooooo

Kul bror, holder han til på Stjørdal..? gla i gjenbruk, hihi

go helg herlige kvinde!

Hemmafruns hörna sa...

Du är såå HÄRLIG! Vilken fantasi och sprudlande humor! Unikum! Jag måste skratta hela tiden!

Anne sa...

Kjæreste venn, vet du..., jeg sløyfet kommentarfeltet i `Litt av Meg` bloggen jeg :-))) ble litt vel mye å holde styr på i grunn. Dumt eller???
I grunn er det ikke litt av meg der heller, bare bilder til inspirasjon som jeg finner innomellom på nettet.
Noen ganger kjenner jeg faktisk en avsky når jeg går inn der, gir meg i grunn ås lite om dagen de renhekla interiørblogggene, same uansett hvor du klikker deg inn i grun, hvitt og det samme overalt...,Jo,da vet!!! litt stygg nå, men gleden kommer sikkert snart tilbake .-) trenger bare en ørliten pause av å besøke dem...

Ha en kjekk lørdag kveld da ;-)