lørdag 12. september 2009

..høsten..

næroset1 

..naturen skulle visnet og blitt grå når varmen sakte forsvinner og sevja fryser til is i årene...men i stedet slår den ut i de mest fantastiske farger med en slags jubel som betyr at de har en visshet…de vet at det vil komme en vår der de skal våkne opp og strekke sine røtter dypere i varm jord, og løfte sine greiner høyere mot himmelen…

...det er den samme vissheten som er lagt ned i hjertene våre, som gjør at vi kan kjenne uendelig glede over enkle ting, selv om vi egentlig vet at vi skal dø og at alt er fånyttes… dette er kunnskap som ligger i cellene våre eller kanskje atomene, og er helt uavhengig av hva vi skulle tro, tenke eller mene…

13 kommentarer:

Helen sa...

For et nydelig bilde, ble helt betatt... *sukk*
Ja høsten er fin den og, det er sikkert og visst!
Ha en deilig lørdag, og om du liker konkurranser så finner du 4 stk. inne hos meg nå.

Klem fra Helen

moa sa...

herlig bilde av høsten...
ja du får sagt det du, miamor...på din kloke måte..
ha en fin høsthelg -

moaklem

Unknown sa...

Du er så klok.....
Jeg er så glad for å ha blitt kjent med deg, miamorskreppa...! Her jeg sitter med det vakre armbåndet.. jepp!
Grosjeklem ~

GundaM sa...

Nydelig, og javisst blir det en ny vår og sommer!

Klem

miss marple sa...

..vakkert..igjen..ha en riktig god helg,her pakkes det til frankrike-tur..gleder meg..

Ramme Alvor sa...

Ei heil andakt i dei orda dine. Vakkert bilete. Hausten er heilt klårt den rikaste årstida både på fargar og frukter, veldig underkjent ;)

Klem!

Anne sa...

Massevis av kloke ord fra den utflytta trønderdama denne dagen du, og det er vel derfor det kommer så mye klokt også sikkert... .-)) trønder inners inne.

Her er innevær de lux, men kosen inendørs den larer vi da opprettholde heldigvis :-))

Begynner å glede deg til bloggtreff nå??

Klem til deg i kvelden.

Dans på roser... sa...

JAAAAA!

Tove sa...

Måtte lese orda dine fleire gongar. Ikkje fordi det var vanskeleg å forstå, men fordi det var så vakkert. Ville ikkje heilt sleppe taket på meg.... No har eg lagra dei på minnet og tek dei med meg inn i den aller vakraste årstida eg veit om: hausten. Ingenting er vakrare, villare og våtare. Ja, for her på Sunnmøre har det verkeleg bøtta ned denne hausten. Endelause dagar med regn i alle variantar, berre avløyst av kuling og storm, for liksom å gjere det heile litt meir spennande. Litt meir komplett.

Ha ein nydeleg søndag.

Klem

Miamor sa...

..til miss marple...jeg kommer ikke inn på profilen din.....

ESMERALDAS HJERTE sa...

du tar NYYYDEEELIIIGE BIDLER vennen, men det visste du jo, hehe..:=TAkk for kooselige ord hos meg:) Jeg trives ja, savner faktisk ikke bergen så mye, men heller noen av menneskene jeg har reist fra...Skal en tur på besøk da til noen i løpet av høsten..KLEM FRA Trøndelagen...

ESMERALDAS HJERTE sa...

nyydelige BILDER skulle det stå ja....:)

pepperkverna sa...

Herlig bilde! Hege