søndag 6. september 2009

..ramme alvor..

regn

….mellom regnskurene titter sola fram…mens miamor gjør ting hun ikke kan..var så lei av å bruke tekstilprint som teknikk ved overføring av bilder til stoff..joda..det så finfint ut med det samme..men tålte ikke å kommer i “bruk”…så da fikk jeg tips om rammelim fra denne kreative dama …og rammelimet dumpa ned i postkassa...og miamor bretta opp armene…

ramme2

..her titter motivet frem etterhvert…denne teknikken skal utprøves i alle former og varianter har jeg planer om..

ramme3

..ser ut som kortet fra “roser og rot” har grodd fast til linstoffet..her blir det putesying vil jeg tro….dette var arti!!…så nå blir det sying av klær med overførte motiv..bokstaver..bilder..foto…et haaaaav av muligheter…vesker, kjoler, jakker, puter…takk for insprasjon Gitte!!

…ramme alvor blir det nok ikke når jeg skal på djupskulen på Lucky Næroset denne uka…jippi..glær mæ..

10 kommentarer:

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg min venn,
så fine bilder du viser!
Det var så koselig når du dukket opp på jobben min :o)
Kanskje blir det lunsj på oss der en dag også...?
Kjerstiklem

moa sa...

halloen miamor...
næmen...smører du bare dette rammelimet oppe på kortet...???
hm! no vart eg nysgjerrig....
så morsomt ut...har så lyst å gjøre noe morsomt, skjønner du...

kramisar..

Bestefars Verksted. sa...

Hei :) Dette fanget virkelig min interesse......det ser jo så flott ut !!! Har aldri hørt om rammelim....??? Mulig jeg er helt grønn.....hvor får man kjøpt det ? Resultatet ditt ble jo nydelig,så dette er det sikkert mange som skulle lært.......virkelig inspirerende :) Ha en flott uke :)

Anne sa...

Sobert vakkert som vanlig her inne, dine foto er sm en drøm min venn. Men hvorgår veien??? og hvorfor???
det vil nå jeg ha svar på også ja.

Lykke til. Klem fra Anne

Dans på roser... sa...

Ååååå! Sånn vil jeg også lære! Kan du tegne og forklare når du kommer?

Roser og rot-Line åpner butikk i Hamar 1. oktober, og jeg er invitert på før-premiere.
Tror du DET blir bra eller???
Vintage-piken heter hun nå.

Gleder meg til onsdag...... juhuuuuuuuuuu.....

Unknown sa...

Å så vakkert, a gitt... Nanni ønsker seg.... ;o)
Om dette er ting Miamor ikke kan, hvordan blir det da med ting Miamor kan?? Å jøjemeg, det må rett til himmels!
Sereisnart!
Klemmer

GundaM sa...

Likte så godt det øverste bildet, nydelig;)

Og spennende med slik stoffgreier;)Kos dæ videre Miamor!

hvorfor ikke... sa...

Så smart, høres spennende ut!
...og du, jeg skulle gjerne vært med på Lucky Næroset, jeg også:)
LYKKE TIL, altså!
Klem Torunn

Hemmafruns hörna sa...

Ville bara säga "HEJ!"

ESMERALDAS HJERTE sa...

SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ NYYDELIG!!!!!

Kunne godt tenkt emg å lære dette...:)
Veldig velkommen nordover snart da, herlige venn!!