fredag 13. juni 2008

Sterilsentralen


Velkommen til sterilsentralen!!

Her er alt unødvendig rydda bort og skal i container eller organiseres andre steder i huset!! Syns det er sååå nydlig at soverommet bare er soverom, og ikk oppsamlingssted for alt mulig!!

MEN jeg trenger litt innspill av kreative sjeler her...

Kan ikke bo i såååå sterile omstendigheter, må vel ha LITT stæsj..

Jeg liker det enkle jeg da, ikke mye krimsjrams, men hva med en aldri så liten lysekrone i taket..istedet for et slags "helikopter" fra IKEA som henger der nå???

Tips på farger som kan matche trenger jeg vel også!! Skal male vinduskarmene hvite, og taket trenger en overhaling også...

Skal jeg lage en hodegavl kanskje??

Miamormannen er mest bekymra for at vi ikke har en helt konkret plan for resten av huset...,

jeg tar en ting i gangen jeg...så får vi se,

men han er nok fornøyd med at kona liker soverommet sitt igjen :)

God helg alle sammen, og nyt livet!!


10 kommentarer:

Fjordheim sa...

Gratulerer med ferdig ryddejobb. Ja det samler seg fort ting som en ikke vet hvor en skal gjøre av og som en ikke kan kaste heller. Nå er arbeidsrommet mitt et slikt sted. Alt blir satt der. Så snart kommer jeg ikke inn visst jeg ikke rydder unna og kaster noe snart.
Ja jeg ville nok hatt litt farge. Men hviken farge er det ikke så godt å si. Dere får finne noe dere liker begge to. En hodegavle hadde jo vært fint. Og så er det godt å ha litt å støtte hode på visst en liker å lese på senga.
Lykke til. Det blir nok bra til slutt.
Ha ei riktig flott helg ;)

Anna Lisa sa...

Ja dette ble sikkert deilig! Soverom skal være nøytrale...det eit rom for kvile.
Bruk minnst mulig krims krams ihvertfall, og ikkje for skarpe urolige fargar. Det er mitt tips til deg:)
Ønska deg ei god helg!!
KLem

Min Verden sa...

Soverommet står for tur hos meg også. Jeg har sett noen aldeles lekre Turiform sengesett i sateng. De er dyre, men rålekre. Det er mange farger å velge mellom. Jeg har lyst på creme og lavendelblått eller grønt sengetøy. Jeg synes det er rålekkert. Enkelt og stilig. Legger ved en link, enjoy! :) http://www.turiform.no/#produkter/kollektion

Jorunn sa...

Noe som er kjempelekkert er hvis du trekker en hodegavl med stoff. Også bruke samme stoff i gardiner og eventuelt andre ting. Hvis du bruker et stoff med litt mønster i så er det alt som skal til for hele rommet. Lykke til! Håper du får mange forslag å velge i :0)

Lena sa...

Har du helikopter på soverommet??? *ler* Jeg kan dessverre ikke komme med noen kreative forslag, for mitt eget soverom ser ut som en liten slagmark... Faktum er at jeg gjerne skulle hatt mitt litt mer "sterilt" også!
God helg!

krinkelkroken sa...

Så ryddig og rent, tenker det var deilig ja, mitt er overlesset....av rot!

Ville hatt noe blomstrete inn jeg da, på puter og gardiner feks:)

Kos deg i helgen!

Magdalena sa...

guri, nei ikkje vett eg ka du skal gjera... held på med lignande tin, skal bytte romm med sønnen, og romma pusses opp etter tur... Grusomt å bo oppi dette!!!
og eg er heller ikkje ute og reiser, fotoapparatet er ødelagt, så feriebilder må til....
klem og lykke til....

♥bagatellar♥ sa...

Miss Potter kommer garantert til å bli kjøpt etter hvert så vi kan se den flere ganger:-D

Er det ikke merkelig hvordan det har en tendens til å samle seg på soverommet av allverdens ting og tang man ikke vil ha andre steder.. Mitt soverom går under navnet "Lageret", men nå er det heldig vis rimelig bra der da jeg har hatt enopprensking;-) Har stor kjeller som kan lagre div, men lukter sån mugg der at det er ikke alt en kan ha der da.. Synes du skal gå for sengegavl jeg, det er så lekkert, og så kan du jo skifte stoffet på den når du blir lei. Lysekrone er tingen, så en sån søt hvit en på en blogg, men husker ikke i farten hvor det var hen.. Men lysekrone skal du gå for:-D

Gamlå sa...

Hei hei, har ikke noen gode tips og komme med, men jeg kommer til å følge med for å se hvor fint du har fått det når du er ferdig.
God helg
Gamlå

Bo med Lena sa...

Hei på deg:)

Hvis du liker litt av det samme som meg, tror jeg at jeg ville holdt meg i en rolig fargeskala. Kanskje hvite/lyse vegger, med litt grå, blå og beige nyanser. Det er delikat og rolig.

Jeg ville laget en gavel selv, det markerer sengen mer og gjør den litt mer til en "møbel". Den ville jeg trykket med et stoff. Kanskje litt grov lin i en litt grå-beige farge. Så kunne du jo hatt noen detaljer i grå-blått evt lysblått. Bare pass deg så det ikke blir for lys lillablått.

Kanskje malt nattbord eller en kommode i en grå-blå farge..?

Brunt er jo også en nydelig farge til de jeg nevnte over og gir rommet mer dybde, men det spør hva du vil ha... Lyst eller med dybde?

Vi skal snart pusse opp soverommet selv. Akkurat nå har vi røde hjertelamper over senga, etter jentene som hadde rommet før. Skikkelig romantisk:))

Lykke til:)