lørdag 21. juni 2008

Tuddeli....

Lørdagsstemning fra stua..Nå skal det være lilla...
plukka hundekjeks i veikanten...herlig med naturens skatter...
llilla velurbånd hadde fått lim på seg og ved et uhell klistra seg fast i noe fint brokadepapir...
Ikke det at jeg har funnet opp kruttet igjen, men syns det var et heldig uhell..
Her fått plass på ei hvit IKEA ramme....
Skal bli noen lilla innslag både her og både der...

Storejenta gjør en kjempeinnsats og baker rundstykker og pizzabunner som skal mette sultne gjester i kveld...Lukter helg i huset

ønsker dere alle ei god sommerhelg, og god start på ferie til dere som har kommet sååå langt her i livet...

Ramme alvor her i huset for tida....DET MALES OG MALES......

25 kommentarer:

Anne sa...

Ikke si at du "vanner" blomstene dine med utvannet rødvin ???

Miamor sa...

Nei,rødvinene drikker jeg selv...har heller ingen konkurranse på rødvinen av miamormannen...dette er nok rød konditor det min venn!!

Nunne sa...

Hei og god kveld...
Skal hilse fra Anna Lisa..... ho har det ikke så helt bra, er satt på antibiotikakur og det er flott om vi fortsetter å bære henne i bønn!
Du må bli med, Miamor...
Så ønske rjeg god helg!
Klem fra Nunne.

Mitt hvite hus sa...

Så koselig du har det, bakst og mailing og vin . Ja hva mer kan man forlange!!
Jeg holder også på å male noen bilde rammer!


Ha en fin kveld:=9

irina sa...

Elsker Lilla !!

Håper å få se deg på Stjørdal snart !!
Du og Elisabeth kunne komme å drikke vin i butikken !!!

Helt sannt
Våte trønderhilsen

Fjordheim sa...

Så kselig det var med farge på vannet til blomstene. Det må jeg jammen meg gjøre en gang.
Fint med litt farge innimellom.
Den rammen ble jo flott.
Ha en velignet god
søndag :)
Nå må jeg legge meg kjenner jeg.
Skal også ta med Anna Lisa i bønn. Har sendt opp en liten bønn hver dag som jeg har vært innom bloggen hennes.

MeyBiMe sa...

Så flott det ble da :-)
Lilla er en vakker farge til alt det hvite :-)
Ha en super duper fin dag!!!
De rundstykkene så utrolig gode ut Mmmmm......

Brit. (lille meg) sa...

Så originalt! Vanlig hundekjeks, det som iallfall jeg er opvokst med som ugress... Det dukket opp i slåtteenga, og det var ikke populært. Pappa gikk og plukket disse opp med rot, i store mengder.
Tenk, for et arbeid! Men det var nok til nytte.......
Iallfall tok det seg fint ut i vase-----
Ser du har mye annet fint også....
Fortsatt god søndag til deg!:)

Gamlå sa...

Hei hei, skal si du er kreativ, med flotte blomster i finevaser med farge i, og du maler og maler.
hilsen Gamlå

mali-mo sa...

Rødfargede blomster?

Er nok etpar uker igjen til ferie her i huset for min del, men mali-mo mannen begynner om to dager...han skal bytte jobb og har bevilget seg litt ekstra sommerferie først. Og jeg er IKKE misunnelig nei...hehe.

Ønsker deg en god ny uke og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg!

Fjordheim sa...

Takk for koselig kommentar.
Ja det er mange positivve ting som har skjedd pga det jeg har vært igjennom. Begynte å sy igjen mens jeg var sykemeldt. Har sydd litt før, men aldri så mye som nå.
Begynte med blogging og ble kjent med mange herlige mennesker.
Ja det er godt å kunne ha troa. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten. Det var ekstra godt, da det stod på som værst, at en visste folk ba for en. Orka ikke det noe særlig selv. Rett etter operasjonen ba jeg lite, og det jeg ba om var å få dø. For det var ei fæl tid. Men det skjedde heldigvis ikke.
Det var snakk om jod behandlign for meg også. Men siden jeg har problem med øynene. Ikke noe mer enn litt nærsynt. Så anbefalte legen det ikke. Mente det kunne bli værre.
Nei nå skal jeg gi meg. Sendte rundt noen bønnesms for Anna Lisa i går kveld. Vet du hvordan det går med henne?
Ha en riktig god natt. Vi snakkes.

Solveig sa...

Stilig!!!! helt superfint bord, og oppfinnelsen var du virkelig heldig med:)

du er heldig som har rundstykke og pizzadeigbaker, det er ekte hverdagsluksus:)

Anonym sa...

Ser du har handla deg vaser på Ikea du også... Masse flotte bilder hos deg:0)

Nunne sa...

PS...Hun blir på sykehus til tirsdag eller onsdag, det går mye bedre!
Men vi slutter vel ikke å be og velsigne dem... det trengs etter en sånn kur, så la oss fortsette! Sånn at ho kan kjenne styrken komme unaturlig fort igjen i kroppen! Det er godt å kunne bære hverandre i bønn! Gud elsker at vi maser på Han,er ikke det flott?
Ønsker deg en fin mandag! Nå skal jeg legge meg igjen, har vært oppe og sett yngstejenta mi avsted, de har vært her i helga, ho og familien. Har vært så koselig!

Anne sa...

Du... i går på tur... på en skogsvei... og ser en gammel grind... så vakker... og du ramler ned i mitt hode... du og den sengegavlen... for en trenger ikke værbitt plank i "grind" look !! Nei da, hvitmalit planker i sånn dærre new Hampton stil vet du Nina !!

Skjønner du hva jeg mener ?? Skulle hatt deg her nå å tegnet skisser :-)))

Var bare et lite tips da...

Fin fin dag til deg.

joanna sa...

Så oppfinsom du er då, stili med konditorfarge... ;O)

Nunne sa...

God natt til deg også...her henger klær til tørk over hele huset hos meg også! Ungene har tråkka seg både våt og skitten opptil flere ganger i helga, så her må det vaskes... og så sengtøy og forskjellig...
Ønsker deg GOD TUR! Håper du ikke kontakt med A-L.
Klemmer her nordfra!

GundaM sa...

Back again, ser du har savna meg. Så flott da;)

Skikkelig stilig med hundekjeks og farget vann, må prøves her og;)Ellers er det regn og travle dager i trøndelagen gitt...Men det blir, det blir sjø!

tinemor sa...

Hærlig med litt lilla!
Så delig å ha så stor jente som baker og står på.
Kanskje jeg kan låne henne litt??? hi,hi ;-)
Skal det bakes noe her , må jeg nok gjøre det selv ja.

irina sa...

No lurer jeg fælt på om han er kommet fram.

Sånn er det å være mor.

Hvordan er været i Bergen da.
Her er det pyton :)
Tuddeli tilbake :)

Nilla sa...

Du er kreativ ser jeg:)
Driver med maling av stua i gammelhuset mitt jeg. Ganske kjedelig, men det blir bra!!
Sånn sett så har ikke været så mye å si, men det hadde vært godt med litt mer enn 7 grader da!!!

Bo med Lena sa...

Tusen takk for gratulasjoner og utrolig hyggelige tillitserklæringer:) Utrolig koselig at du liker smaken min, så du må gjerne fortsette å spørre om tips og råd. Det er bare koselig:) For ikke å snakke om den digre regningen jeg kommer til å sende deg... neida:))

Aninekanine sa...

Vi er i ferie modus 3 uker frem over i tid og uten pc... Har hatt en uke i Kroatia nå og nytt sommer og sol, og akkurat idag kan det se ut til at sommerene er kommet tilbake til oss her på vestlandet :)

Jeg tittet innom av og til i sommer, men det blir ikke mye blogging på meg før til høsten igjen.
Riktig god sommer til deg og dine også :)
Smil fra Anine som synes du har vært veldig flink og kreativ med ditt nye soverom :)

GundaM sa...

Heisann, vakre du;)
Min driv ved ja...Det meste finner jeg på en strand i bygden jeg kommer fra på Nordmøre;) resten, og helst de små bitene finner jeg faktisk på Hellstranda. Mest å finne om vinteren og våren;)

Oslo enda eller..? Slit demses ikke ut!

Anna Lisa sa...

Fine ting du laga:)
Eg likar også godt lilla. Men i det siste har eg vært veldig lyseblå...skal tro om det er fordi det vart ein gutt...? Det begynte mens eg var gravid. Og når eg gikk med Tuva var eg veldig rosa:)....litt rart...

Herlig helgstemning i huset ja:) Kjekt med flinke storejenter som laga så mykje godt.

Nå er eg heime att. Sola skin og det er sommartemperatur. Tror eg skal prøve meg på ein trilletur.

Håpa du har det bra min venn. Kos deg der du er, med sol og sommar forhåpentligvis.
Klem