tirsdag 5. august 2008

Småting, småting....

DSC_0673

 

Denne søte vintage-skåla til favorittsnopet mitt , og i favorittfargen min har jeg fått på hemmelig vis....

Husker dere tidlig i sommer da "alle" bloggvenner på Østlandet hadde kjøp dissse skålene på Rema 1000 til 25 kr, stk! Her på vestlandet var de ikke å oppdrive, men med kvinnelist og gode kontakter innen Kellogskompaniet, kom det 8 slike skåler flybåren til huset mitt før ferien!!

Neimen, denne sommerfuglen har visst fløyet laaangt.... Har visst rømt fra svermen i trøndelag og alle slektningene sine der oppe! Blir spennende å se om den trives her hos oss! Kanskje liker han peanøtter...oi konkurranse! Må visst verne om mine favoritter...

DSC_0672

Høstens favoritt på klesfronten blir nok denne jakka, kjøpt hos "Alex" på "Mitt hus, ditt hus" i Stjørdal! Modellen er en dame i sin beste alder..he.he... Har kanskje en karriere der ja, hvis jeg blir oppdaget...Er nok mange hodejegere ute på disse bloggene...Tjihi...J, har allerede tatt hodet mitt ser der...

Har kjøpt Foreldre og Barn og GLEDER meg til å lese om  LENA i bloggen Bo med barn. Tid for kveldskos med andre ord!!!

 

35 kommentarer:

joanna sa...

Malinga vart kjøpt og vi e nesten (?)ferdig med maleprosjektet også (eller det vil sei om noken timar) puuuhh...
Kva slags butikk kan ein kjøpe dei i Førde då? Reiser ditt titt og ofte, då eg har ei gruppe med nett-elever i det området..

Smil

joanna sa...

P.S Desse skålene var heilt nydelege... Gjett om eg kunne tenkt meg slike..Sukk

Min Verden sa...

Jakka er lekker og bollen også selvfølgelig. Blir ekstra stas når de er eksklusivt fløyet inn til trønderlag ja! Neidu, nattkino det har vi ikke her i skauen ;) Hadde glemt at det fantes jeg. 17 år siden jeg flyttet fra Tigerstaden. Er stadig inne - men sjeldent om natt :) Må visst se Mamma Mia ja... Hanne

moa sa...

hei igjen ja-
fra gardemoen til nittedal bruker du ca 30 min..om du kjører bil!
Vælkømmin :0)
Jakka var kjempefin-likte den!

Tara sa...

hei...
håper det er greit at jeg linker deg på favoritt-lista mi?

Min Verden sa...

Unnskyld - visste at du var på vestlandet... :) Natta!

Min Verden sa...

hva liker du? Krim, søtt, romantisk. Hva har du lest før og likt godt?

Tara sa...

hei...håper det er greit at jeg linker deg på favoritt-lista mi?

Blå-hvit samlemani sa...

Koselig skål. Jeg så slik skåler i Sverige i sommer i en matvarebutikk....syns de var veldig søte.. Det var flere ulike typer av dem...

..angrer litt på at jeg ikke kjøpte jeg også.... hmmm

En får aldri nok skåler, ikke sant??

liven sa...

Jammen klarte du å få tak i disse du!!

Ja her har vi to Rema butikker men ingen fine skåler der!!
Der skjønte de ikke hva jeg mente engang..........

Ha en fin dag:O)

Mitt hvite hus sa...

Så koselig skålen var :=) Jakken ligeså, nydelig farge på den .)

Klem:=)

ceciliegrut sa...

For en skjønn skål! Og jakka også, den likner litt på en jeg har :o)

Utstillingen skal være i 3 uker, skal selvfølgelig legge ut bilder, jeg får ta å stå bak med kamera og dirigere mannen min som er så snill å står for opphengingen.. Han har t.o.m en laser som han skal ha med.. da må det vel bli bra :o) Lokalene er så fine der nede, og jeg tror bildene blir kjempefine på veggene!

Tove sa...

Skumle greier dette engelske.... Skal leite etter ein hjelpefunksjon og sjå om det er gode råd å få der. Vi får tipse kvarander når vi finn ut noko nytt!

h.espe sa...

Ja, de skålene har jeg sett etter her i Oslo,men finner de ikke...:-(

Flott jakke du har kjøpt deg - en sikker vinner :o)

Ønsker deg en fortsatt fin uke!!

Klemmer:o)

ceciliegrut sa...

Hei. Klippet ut dette fra vegansiden som svar til deg jeg.. Det står masse mer om kosthold der også hvis du er interessert.. :o)

"Forestillingen om at det er vanskelig å få i seg nok protein fra vegetabilsk mat kan i dag best beskrives som en død myte - som nesten bare de mest dedikerte (og minst opplyste) tilhengerne av kjøttmat trekker fram. Som en tommelregel trenger opp mot ett gram protein per dag per kilos kroppsvekt - eller litt mer for personer som er svært fysisk aktive. Og for ordens skyld: den gamle antakelsen om at veganere må "kombinere" ulike vegetabilske proteinkilder i ett og samme måltid er for lengst gjendrevet av solid vitenskapelig forskning. Det viktigste er å innta protein fra flere ulike matvarer - uten at det må skje i samme måltid.

Havre og hvete inneholder ca. 15% protein per kalori, mens de fleste belgfrukter og enkelte grønnsaker kan inneholde over 25% per kalori. Stivelsesholdige matvarer slik som ris og poteter inneholder om lag 10% protein per kalori.

Både for veganere og andre er det svært sjelden at lavt proteininntak utgjør noe helsemessig problem. Det færre er klar over, er at også et for høyt inntak av protein kan være skadelig, siden det kan medføre tap av kalsium og belaste nyrene."

Selv tar jeg litt kosttilskudd innimellom, vitaminer hver dag og kalsium. Og lager skikkelig middager av grønnsaker og forskjellige veganmat (soyakjøtt, pølser, falafel etc.) Er ikke for at man skal være verken veganer eller vegetarianer hvis man ikke kan lage seg variert mat. Kan jo ikke kun spise brød med syltetøy på! :o)

Bo med Lena sa...

Du er sååååå snill Miamor:)) TUSEN takk for koselig hilsen. Jeg setter stor pris på det! Det er jo gøy med skummelt å kaste seg uti dette med å starte butikk, og pengene flyr... og det blir jo spennende å se om det kommer kunder... Det er mange hvis...

Da er det godt med litt positiv feedback.

Tusen takk for gode tanker, og at du nevner meg i innlegget ditt til og med:)

Tara sa...

hei igjen... du nevnte noe om bloggroll? kan jeg spørre så dumt som hva det er for noe?
er fremdeles dum og grønn idette her;)

Som mine dager er sa...

Nææææmmmen... har sommerfuglen fløyet ned til deg nå?!?! Så koselig ;-D Er den ikke fin?

Fin jakke, Miamor. Tror den er din stil ja. Den var iallefall knallfin på denne modellen.

Sliter litt med FeedBurner'n min. Ingenting av det jeg legger ut fanges oss på bloggrollen til NIB. Usj og grrr....

Gir meg ikke. Blir liksom litt fraværende før jeg får løst problemet.

Klem herfra.

Min Verden sa...

Kort innpå. Har lagt inn en liten bokanbefaling til deg (og andre) hos meg. Ha en god kveld. Jeg maler møbler til datteren. Blir så fiiint :) Hanne

Minmill sa...

Så fine de flaskene var. Vet ikke hvem som selger slikt jeg bor. Kristiansand altså. Ser flere som blogger disse flaskene og de er jo sååå fine.

Takk for koselig hilsen på bloggen min. Blir veldig glad for spor som legges igjen.

Ser du har fått med deg Mamma Mia filmen. Herlig, ikke sant???? Skal definitivt kjøpe den når den kommer på DVD.

Fortsatt fin sommer til deg.

Hilsen Minmill

Som mine dager er sa...

Prøvde oppskrifta til Miamormannen men heller ikke det var løsningen på problemet mitt. Jeg bruker nesten ikke Internett Explorer, jeg bruker bare Mozilla Firefox som nettleser. Prøvde å se om det var tilsvarende innstillinger her som de du beskrev for Explorer, men fant ingen.

Får lete videre, men jeg fatter ikke hvor problemet ligger. Har leita over alt. Trodde det var i html-kodene, men heller ikke der ser jeg noe galt.

Det løser seg vel om litt. Må jo være optimist ;-)

Klem fra Marit

Karna sa...

Nydelig jakke, og flott modell...nå må du ikke reise til utlandet og bli fristet av narkotika og playboys!! =0)

Vi koste oss i Oslo, kjempe gøy å treffe andre bloggere, har jo gjort meg opp en mening om hvordan folk som sitter bak bloggen er, men det er jo sjelden at det stemmer...

Håper vi får litt sommer til før høsten kommer, så vi får nyte terrassene våre!

☆Therese sa...

Super fin jakke !!!

Og de skålene er stilige/sjarmerende - har ikke fått meg at de har vært å få tak i på Rema..... Er vel for sent nå.

Ha en fin dag :)

Ingunn sa...

Tusen takk for hilsen kjære trønder!;)Artig å ha kommet i gang.
De skålene er kjempe fine. Jeg var i Spania tidligere i sommer. Der hadde de mange slike boller pluss andre i samme serie. Angrer litt nå for at jeg ikke kjøpte med meg noen hjem.
Håper det er greit at jeg linker deg!?
Ha en fin dag!

GundaM sa...

For en søt skål og vakker sommerfugl du ;0)

Og humoren har du klar!

takk for praten forresten, selv om den var litt kjapp.Var litt stressa sjø, en fyr kom og ble så ivrig, godt jeg hadde to og du fikk det fineste syns no jeg da;0)

Kveldsklem

Tante Mimmi sa...

Syns du ikkje det er ganske dumt å legge ut bileter av slike skåler? Slike ein ikkje kan få tak i? Vil du at eg skal griiiiina meg i søvn i kveld???????
åååååÅÅÅÅÅÅÅÅÅ! Eg og vil ha! Sjølv om eg eigentleg helst ikkje vil kjøpa noko...men avogtil så dette heile stå-på-viljen min gjennom..når eg ser slikt (hysj)

Som mine dager er sa...

Alle gode råd er fulgt, alt har jeg prøvd. Men njet !

Sukk ...

Klem fra Marit

FO - 2 sa...

Fine skåler.
Det er greit å ha kontakter ja. ;)
Og det ordner seg alltid for snille modeller vet du. :)
Over til noe helt annet.
Du vet kanskje allerede at Anne og Gunda kommer hit i september.
Tenkte kanskje at du ville være med på ett lite treff her hos meg da.
Hvis du sender meg en mail, så kan vi skrive litt mer der og avtale nærmere.

idaksyl@hotmail.com

Solveig sa...

hei hei! for en flott modell, du burde melde deg på byrå:)

jeg har faktisk ikke fått med meg disse skålene. de er jo så sinnsykt fine!!!!

MeyBiMe sa...

Flott trøyje og skikkelig artige søte skåler her i dag :-)
Ha en fantastisk fin helg da :-)

mali-mo sa...

Argh...og der var det en smarting som hadde sikret seg skålene ;)

Masse flott å kose seg med her inne hos deg siden sist. Så nydelig ut på Runde. Og den oppskriften på hvordan man får lagt ut store bilder tar jeg gjerne imot!

Solveig sa...

hihi, er nok mer "b"-gjengen:)

hvorfor ikke... sa...

ja, de skålene har vi lest om før...helt umulig å få ta i...at ikke produsenten forstår hva vi vil ha...de burde kikke litt i blogglandia. hehe!

Du kledde den jakka!

GundaM sa...

Ja, ting trenger ikke koste så mye for å funke;0)

og ja, gled deg til bokstavene, håper de står til forventningene... Var litt usikker på pris, men så jo de var litt pop da;)

Ha en fin kveld videre!

Magdalena sa...

gøyt å lese hos deg!
flott modell...
og den skåla, vi har kjøpt i franrkrike, har kopp the-fat og stor brikke også, liker det såååå godt...
klart du må benytte deg av kontaktene...
klemmer så lenge~~