onsdag 17. september 2008

Aldri for gammel.....

 

Minstemann på 7 år følger i storesøstrenes fotspor og har begynt å spille fiolin!!  Det er som regel Miamormannen som har øvd sammen med vårt vesle fiolingenì, som selvfølgelig skal bli en ny Wolfgang!! (Plagge eller Mozart...)   Denne uka er Miamormannen på telttur i Kongens klær, og jeg må derfor belage meg på å være både mor og far noen dager...Det vil si...dekke på frokostbordet....vekke barn og andre sysler som min gode og omsorgsfulle A-menneskemann vanligvis tar seg av... Herunder også fiolinøving med min eneste sønn!!

Aldri for sent å lære tenkte jeg i dag, og sannelig kan jeg nå spille...les GNUKKE i vei på både A;G;D OG E på strengen....

DSC_0907

Drømmer nå om karriere i Harmonien ( symfoniorkester ) her i Bergen..det er aldri for sent., men kan vel med fordel vente litt..og som Kong Harald sa da Sonja påpekte at han burde lære seg fransk..Det er aldri for sent..sa hun..Da kan jeg vel utsette det litt  til da...svarte Kongen muntert ; )

Kongelig varm sjokolade servert i bestemors gamle mugge, ble servert sammen med kveldsmaten i kveld...Da er definitivt høsten her....Sitter her med sjokoladebart og koser meg...

 

DSC_0920

17 kommentarer:

h.espe sa...

Hi, hi - så en ny Wolfgang er på vei..! Så bra :o)

Ja, høsten har så definitivt kommet, også her i Oslo. Den kom litt for brått, spør du meg... Men, hva er vel deiligere da, en å kose seg som du gjør, med varm kakao ....

Ha en flott uke videre!

Klemmer fra Hildegunn :o)

AnneGrethe7 sa...

ja, kva er det ikkje vi mødre må prøve oss på...?!! :) Ei nydeleg mugge du hadde.

Kan eg spør om korleis du får til å endre skrifta di ?? Har berre slike kjedlege å velje mellom. Brukar du writer for blogg ?

Ha en super kveld med varm kakao:) !

Anne sa...

:-) en som tar over etter Arve Tellefsen!! sier en trønder vet du Mia :-)))

Mitt hvite hus sa...

Herlig å ha store mål. Skjønn er han! Nydelig mugge du har, ja nå begynner kakao tiden=)
Lykke til med uken som "alenemor"
Klem

Bo med Lena sa...

Det høres ut som om du takler jobben som mor og far veldig godt!! Jeg hadde iallefall galtt latt meg bestikke med kakao:)

Du, doktorgrad på gjøk... det var artig... ha ha. Skjønte at du er mer bevandret enn meg uansett der du ramset opp all verdens fugletyper. Nå må du ikke gå din bror i næringen:)

Hvilke servietter er favoritten din fra Tine K? Venter spent..:)

Melissa sa...

Så flikne barn du har :D
Mmm, liker skjokolade, hmm, nå fikk jeg veldig lyst på det asså!!
Jaja, ha en fin torsdag,
klemmer

hvorfor ikke... sa...

Hehe! symfonikerene har noe å glede seg til...tror jeg, hehe!
mmmmm....varm sjokolade!

Tante Mimmi sa...

Mykje til felles her! Eg er "begynnt" på gitar i haust! Kan no ole har ein liten bil! Skal me starte blogg-band! Med kakao til dessert???! Eg er med! (og så såg eg ein stad du skreiv "Raudvin midt i veka" - Den er eg også med på!!!!!) lukke til mamma-pappa

Bo med Lena sa...

Juhuuuu..jeg har den på lager!! Er den ikke fin? Også så mange i hver pakke. Den kan du kjøpe hos meg vet du:)

GundaM sa...

Så koselig da med den mugga og kakao;0)

Skulle ønske noen av mine var interessert i musikk, men dengang ei;(

Og het den gata virkelig for skomakerstredet ja, hihi nei nå må jeg jobbe her netopp lagt ut varer ibloggen du vet;) Herlig vær, nesten synd å være på jobb sku holdt på i hagan no vett du ;)

Made by KKann sa...

Herlig herlig! Hmmmm - deilig med varm sjokolade - det hadde vi sammen med boller m/ gulost også her en kveld...vi hadde stått ute på fotballbanen å sett på kamp - og blitt sååå kalde!

Smil - ha en herlig torsdag!

KlemKKann

Magdalena sa...

herlig...
godt forventningene er på plass...
Koselig med varm skjokolade¨~'¨'~'
men du , kongens klær???
Ja klart eg vinker , tar med ei heil "kiwi"pose med pepsimax, så har eg dagen på meg ...
Skjønn liten sønn du har! min yngste datter spilte fiolin, men etter et par år ble læreren så opptatt av at ho kryssa av på en liste hvor mye ho øvde hver dag, a jenta fikk helt vondt i magen , og orket ikke gå til fiolintimen sin! :(
vel ha en fin tur forbi....

Dans på roser... sa...

Hei Miamor!
Ikke vær lei deg, du.
Ja, livet er mer enn dette.
Bruker mannens pc nå, men når jeg kommer over på min egen (som er okkupert av ungene akkurat nå), så kan vi mailes.
Mye mulig at jeg dukker opp igjen i det trivelige selskap her inne.
Men nå ble det litt mye, gitt!

Så flink du er som er bååååde mamma ooooog pappa! =)

Vi holder kontakten!
Klem.

Som mine dager er sa...

Hei min venn. Det bildet av minsten var SÅ sjarmerende. Lille gullet. Måtte smile da jeg så den lysluggede lille pjokken - så god!

Ikke slit deg ut i jobben som mor og far. Tenk at gubben bare fant det for godt å løpe til skogs på guttetur og hygge seg ute i telt og vakkert høstvær. Jaja ... la dem holde på ;-)

Senk skuldrene min venn for snart er det helg.

Kakao har jeg ikke drukket på leeenge, men vi går snart inn i høysesong når det gjelder denne deilige drikken, og da skal jeg sannelig bevilge meg noen kopper.

Har jeg husket og fortalt deg at du er fantastisk?

Stor klem.

Fjordheim sa...

Så flinke unger, og mann du har som spille fiolin. Sikkert ikke det letteste å lære. Ja lykke til med egen karriere også da.
For en flott mugge å servere kakao i. Ja kakao er godt. Må nok lage det en kveld.
Blir nok kveldskos i løpet av helga.
Ha en flott dag :)

moa sa...

så nydelig med fiolin-spillende barn..(er "gammel" steinerskolelærer, og der var det jo så mange spillende elever, så jeg hadde jo et ønske for mine egne barn,husker jeg..men de hadde visst andre interesser :0)sånn er det med den saken,ja!
men å lære seg et instrument, er en gave du har med deg resten av livet.takk for hilsen fra deg, forrige dagen, og ja det er noe med den "gyldne middelvei"..koselig med innlegg og kommentarer fra deg, uansett,synes jeg!
ha en finfin helg,klem moa.

Unknown sa...

Eg hadde ei forholdsvis kort karriere(1/2 år) som fiolinspelar, då lurte foreldra mine sånn litt forsiktig på om eg kunne tenke meg å prøve eit anna instrument. Spelte først blokkfløyte, så gjekk eg over til klarinett og korpsspeling...
Men fiolin er usannsynleg flott når ein får det til!! Lukke til med den komande Mosart:=)
God helg til deg(som forhåpentlegvis har fått kongens klær mannen heim)