onsdag 10. september 2008

Er det noen kartkursholdere der ute???

kartbilde

Etter utallige turer ut i det fri og med evnen til å havne utenfor kartet ( er det mulig???) er jeg i ferd med å skrive kontaktannonse...Ja, det er kartkursholder jeg etterlyser ja..ikke noe annet!!

Istedet for å sitte på hotellrommet i utkanten av Asker i ettermiddag..fikk jeg den supre ideèn å dra på joggetur...Kart utdelt av velvillig ung herremann i resepsjonen..Kyststien hørtes lovende ut...etter først å ha snudd kartet på hodet et par ganger...sikta jeg inn på det som måtte være riktig posisjon,,,men neida...måtte snu etter noen hundre meter..Kiwi-butikken som skulle vært der må ha flytta....!! Med full ABBA--guffe på ørene gikk det i raskt tempo motsatt retning...prøvde å snu kartet i flere retninger..., men unnskyld hvor mange muligheter fins det da...nord, sør...øst, vest!!  Karrieren i speideren varte bare i ett år, så jeg rakk ikke kart og kompass opplæringa!

Fant endelig merking av sti  og  jogga  optimistisk avgårde, og etter langt om lenge og etter utallige superskjønne sveitserhus av denne typen..

gamle trehus

Tenkte jeg det var på tide å spørre en hyggelig epleplukkende dame , med et aldeles fortryllende hus om hvor på kartet jeg befant meg...Så henne ikke inn i øynene da, som en god samtalepartner skal gjøre..hadde mer enn nok med å sjekke hennes flotte hus over hekken.. Nyskjerrighet gjør kreativ er mitt motto!!

DU ER IKKE PÅ DETTE KARTET..DU ER LAANGT UTENFOR...  He..he..hva annet kan man vente da når  jeg ikke har et eneste vekttall ( Det heter vel ikke det lengre heller.!!) i kartlesing..
Så kjenner du noen der ute som vil ta jobben med å hjelpe meg med å lære hva som er opp og ned på et kart, så kan vi diskutere honoraret!!

Fin tur allikevel i regnværet i Asker...

25 kommentarer:

@__EY__ sa...

Løyen du : )

du må ha hatt god driv,
når du klarer å forville
deg langt utenfor et kart.
Jeg er imponert, selv om
du ikke klarte kartjobben !

Au revoir.

moa sa...

hehehe :0)
..morsomt å lese! men bra å høre at du hadde det fint i Asker,tross alt!
ha en fin dag!

☆Therese sa...

Ha ha ;D
Jeg er i alle fall imponert over at du i det hele tatt tar på joggesko og drar ut og løper !!! (tenk at du i det hele tatt har tatt med deg klær/sko til det bruket...)
Selv syntes jeg det er så superkjedelig, foretrekker å holde meg litt i form på annet vis :o)
Håper du får tak i en kartleser da, ellers kan du jo investere i en Gps også! ;o) Ha en god dag.

Melissa sa...

Hehe, kom til meg du så skal jeg hjelpe deg ;D

Hehe..

He en flott dag du!

Klemmer

Made by KKann sa...

Hei hei..

Artig lesing her ja - selvom vi ikke skal le av deg! Smil! Flott at du kommer deg ut!

Ha en strålende ettermiddag!

Smil fra KKann

Gamlå sa...

leeeeeer godt nå jeg!! Du fikk da deg en fint tur, så der er ikke så vondt at det ikke er godt for noe ler.
Ja, dette her kunne skjedd med gamlå også.....

hade bra
Gamlå

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei du som er ute på tur... ;0)
Gleder meg til å møte deg også på bloggetreff :0)
Blir en spennende og gøy dag 11.oktober!!!
Kjerstiklem

☆Therese sa...

Hei igjen! Det ligger en award til deg hos meg :o)

Ha en fin fredag.

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Hei!

Takk for hyggelig melding*s*
Elsa K kun en nettbasert butikk,med lager/showroom på Røa i Oslo:-)
Ved siden av er vi leverandør av gamle møbler til interiørbutikken "Det Lille Hjem" på Nordstrand.
Men du er alltid velkommen til en kopp kaffe på showrommet etter avtale:-) (da vi er litt her og der).

Kjenner meg godt igjen i kartlesingen din...
På vidregående gikk jeg på idrettslinjen, og orientering (som jeg misslikte sterkt) var obligatorisk...
Det skulle settes karakter,og alle måtte løpe en lang rute alene med kart og kompass,-her gjalt den beste tiden...

Det endte med full leteaksjon etter meg, da jeg ikke var kommet tilbake til skolen etter 5 timer. De fant meg sittende på toppen av en stor sten senere på kvelden...Der hadde jeg sittet etter å ha blitt jaget opp av en stor og hissig elg, og det viste seg at jeg hadde løpt etter et kart som var holdt opp ned, og var nesten 1 mil på villspor..thihi.
Min eneste kommentar var "Jeg sa jo at jeg ikke kunne lese kart!"

Tror aldri jeg har følt meg så blond som da...

Fjordheim sa...

He,he, Ja du bør nok ha med deg noen neste gang. Tenk om du ikke hadde truffet ei koselig dame i et enda koseligere hus.
Godt at en får hjelp når en trenger det.
Ha ei flott helg :)

My home is my Castle sa...

Heisann :)
Det ligger noe å venter på deg inne hos meg ;)

Ha en fiin fredagskveld :)

Som mine dager er sa...

Ja nå måtte jeg le. Ikke av hjelpesløsheten din, men av måten du skriver på. Du har mye selvironi, jenta mi (og det kommer man langt med). Forstår deg godt jeg, å navigere etter et kart når man knapt nok vet hvilken retning nord er - ja da bare må det gå galt. Trøst deg med at du har mange (kvinnelige) likesinnede!

Håper du har kommet deg hjem igjen, i familiens lune rede, og koser deg. Eller skulle du på blogg treff denne helgen? Javisst ... ! Kos dere masse, min kjære venn. Stor klem.

Kort og Søm sa...

Jeg gikk 14 år i speideren, men husker desverre ikke så mye av kartog kompass... :o)

9na sa...

Hahaha herlig, du trenger kanskje en gps eller noe, men turen ble bra,da???

Min Verden sa...

Hehe - håper du er vel tilbake nå og ikke driver på der ute ennå. Ellers så kan jeg ikke hjelpe deg med kartkurs, jeg er relativt hjelpesløs selv og sørgert derfor å skaffe meg en mann med speider og orienteringsbakgrunn. Det hjelper en hel del. Ulempen er at jeg "må" ha han med overalt ;)

Dans på roser... sa...

Hahaha!!! Du er morsom!

Ha en deilig søndag fortsatt.
Ser du på Himmelblå?
Herlig norsk serie, filma på Helgelandskysten, bl.a.
Definitivt en serie for meg. =)

Klem, blessings, Kathrin.

Dans på roser... sa...

Hahaha!!! Du er morsom!

Ha en deilig søndag fortsatt.
Ser du på Himmelblå?
Herlig norsk serie, filma på Helgelandskysten, bl.a.
Definitivt en serie for meg. =)

Klem, blessings, Kathrin.

moa sa...

tjoho...
ligger en award til deg på bloggen min :0)

Petunia sa...

Bare innom for å si at det var veldig koselig å hilse på deg! Hørtes ut som om dere hadde en artig kveld og natt og tur til sentrum lørdag. Jeg stakk opp en tur på Flesland i ettermiddag og vinket ha det til damene.

Unknown sa...

Hehehe...kan ikkje anna enn å le, ikkje av deg men med deg!! Det er som om du skulle ha skreve om meg, for eg er berre så utruleg dårleg på kartlesing;)

Marie sa...

SÅ koseleg å treffe deg i helga :)))

Klem :)))

Ramme Alvor sa...

hehe, ein frisk tur i alle fall!
Kanskje kan ein kurshaldar hjelpe deg, veit av eiga erfaring at stadsans, den låg att ved utdeling av gode genkavlitetar då eg kom til. Kart eller ikkje kart..eg finn ikkje fram, knapt i Bergen som eg kjenner etter 10 som utvekslingsstudent og faramandarbeidar frå landsbygda omkring :)

F I I N F O R M sa...

ÅÅ så godt jeg kjente meg igjen !! Så jeg er nok ikke aktuell som kartleser for deg, - dessverre! Ha en fin dag!;-)

Tante Mimmi sa...

kor lenge skal eg stå her i grøfta å vinke???????

Hulda sa...

Så mye stilig du viser! Den lampa av drivved har jeg virkelig sans for! Kult med bildet surra fast med hyssing også.