tirsdag 14. oktober 2008

Lullaby....

 

Sitter og koser meg i stua og hører på Silje Nergaards "Lullaby to Erle"...ei nydlig perle som rører ved noe i meg igjen og igjen. Hadde den på sangarket til storejenta sin konfirmasjon for 2 år siden...syns den sier så mye av det som jeg sjøl gjerne ville si..men ord ..er så vanskelig av og til...men her kommer det som er på mitt hjerte for mine barn...

mor_og_barn

Mothers have woven a black velvet ocean
And spread it between the night and day shores
So that children might sleep, gently rockes by the motion
Of waves beneath boats built by fathers like yours

With you safe aboard by the shore we will linger
And watch as your breathing it fills up the sail
You loosen the moorings...your grip on our finger
And leave on the velvet a silvery trail
Alone on the shore with our heart close to breaking
We stand in the wake as you glide from our reach

Calmed by the thought that the voyage your taking
Will bring you at dawning back safe to this beach
We cannot sail with you, be there to guide you
Or pilot your boat through the black of the night
But no ocean can keep you, no darkness can hide you
Away from our love and its undying more

Silje Nergaard

29 kommentarer:

moa sa...

så koselig å få sms :0)
så vakker sang, helt nyyyydelig!
og xtra hyggelig at du likte bildet mitt, du vet - om ikke vellagd, så selvlagd, tjihi..
sov godt - vi sees om noen timer:0)

Bo med Lena sa...

Åh..nydelig... Jeg er også veldig glad i Silje Nergård.

Jepp...det er meg som har tatt bildet. Du skulle sett meg idag. I en altfor tjukk strikkejakke pakket jeg bilden full av varer og kjørte bort til et fantastisk sted like bortenfor oss (normalt er det bare en rusletur...men ikke med masse varer)

Nok om det.. Det er et flott gammelt hus med en liten park og strandlinje, lysthus og en fantastisk gammelt lekestue i Sveitserstil. Vel framme dro jeg med meg alt jeg klarte å bære; reinsdyrskinn+kurver+lykter+ sølvtøy (til bildene) og kavet rundt for å finne de rette stedene for å ta bilder. Jeg svettet tilslutt oppover, men bildene ble bra:)

Slitsomt å være stylist..ha ha.

Heldiggris som skal på minibloggtreff:)

Astrid sa...

Eg har ikkje lytta så mykje til Silje Nergaard, men denne teksta var berre nydeleg!
Fekk gåsehud og tårer i augene. Desse kjenslene og banda til ungane våre er vanskelege å setje ord på, i den form at ord ofte vert for små. Silje her har iallefall skapt noko vakkert utifrå mor-far-barn kjenslene!

mali-mo sa...

Nydrelig tekst der, vakkert beskrevet syns jeg.

Koselig innlegg under her også, hehe, men slik jeg så deg så er du no jammen en strålende og sprudlende flott dame bare akkurat i deg selv! Var utrolig koselig å hilse på, og forhåpentlig blir det flere anledninger til å treffes ;)

Ramme Alvor sa...

Vakker song, djup tekst.

Ynskjer deg ein fin kveld!

Britt

FO - 2 sa...

NYDELIG!!! :)
Enhver mors/fars ønsker for sine barn.

God tur til deg, i morgen og nattinatt.

Anne sa...

Vakkert Miamor!!

Mitt hvite hus sa...

Nydelig Miamor. Jeg har ikke hørt så mye på Silje Nergård. Men teksten er nydelig=)

Klem=)

Vibeke sa...

Nydelig og vakkert vennen min....

innendørs sa...

nydelinydeli!!!

Og så herlig at mannen din er like ivrig:) min er alltid spent på å se de nye innleggene mine, og det er jo utrolig koslig!!

åssen gikk kurset?! og hva kurset du!?:)

Made by KKann sa...

Nydelig!

Ha en fin fin onsdag!

Smil fra KKann

Tone sa...

mmm...så koselig og vakkert!

Dans på roser... sa...

Jaaaaa!
Jeg elsker den låta.
Silje er en av min absolutte favoritter.
Jeg har laga meg en stabel lett tilgjengelig med "høstmusikk". Du vet....stearinlys, kjæresten, sofa, en kopp te og deilige toner fra høytaleren.
Stabelen med cd'er inneholder: Lisa Nilsson, Bjørn Eidsvåg, Silje Nergaard, Christel Alsos, Kari Bremnes, Jan Eggum, Billie Holiday, Nathalie Cole....pluss pluss.

Kleeeem.

hvorfor ikke... sa...

Silje Nergård, ja....en av mine favoritter også.
Likte godt det innlegget under her også....det er jo ALL GRUNN til å fortsette å blogge skjønner, jeg...
smil Torunn

Klaffen sa...

Mmmmm vakkert og rørende! Silje Nergård vet hva hun gjør ja. Bra musikk smak du har :-) Fin fin kvld til deg

Min Verden sa...

Det er så nydlig :) Klem hanne

by Siv sa...

Nydelig :)
Min datter heter Erle... Lullaby to Erle... Hmmm kanksje det blir "hennes" sang
Ha en strålende fin kveld
*Siv*

Vår lille hage sa...

Nydelig innlegg....

Klem Simmas Hus

Magdalena sa...

vakkert...

en fiiin helg ønskes deg....

Ramme Alvor sa...

Hotelldame? Kor har du lurt deg vekk? :)

Høyres ut som om du har det heilt framifrå!

Ei velsigna helg til deg!
Britt

Magdalena sa...

koreli gå det?? leste hos Moa at du er på østlandet!
sikkert gøyt å reise, men eg hadde ikke klart det( er jo redusert på energi), kanskje derfor du tar pusten fra meg...?
så gøyt at du blogger og får treffe "kjente" i det ganske land, hvor du enn reiser i jobben din,- herlig det...
god helg~~~

Vibeke sa...

Tusen takk for gode og varme ord inne hos meg Marit!Du er så god :o)
Roy syntes du var ei så koselig og flott dame, han syntes det var koselig og ha hilst på deg :o)
Ønsker deg noen fine dager sammen med mammaen din!

Klem fra Vibekevennen :o)

Er så glad i armebåndet!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
håper du har det fint på tur frem til onsdag.
Gleder meg til å møte deg igjen :0)
Så kjekt med koselig minibloggetreff.
Er superfornøyd med min nye blogg.Og Vibeke er bare fantastisk!
Kjerstiklem

Petunia sa...

Nydelig:)
Jeg holdt tale i eldstemann sin konfirmasjon og det endte jo med at tårene kom trillende (bombe)...
Hadde ikke sagt til noe at jeg skulle si noen ord for jeg liker ikke å snakke slik i forsamlinger, men jeg motet meg opp og det gikk bra nesten helt til slutten.... men det er lov å sippe litt også er det ikke;)

Vibeke sa...

Hei vennen!

Så koselig at du stakk innom meg, håper at dere har hatt noen fine dager sammen du og mammaen din :o)
Er spent på å høre hvordan "klassetreffet" var?

Ønsker deg en fin fin dag!
Klem fra Vibeke.

Gamlå sa...

Dette her var nydelig!!
hilsen Gamlå

CosiFanTutta sa...

Hei, takk for besøk på bloggen min :o)
Fin tekst. Har ikke hørt sangen. Må google den etterpå!

Roma er jo fantastisk! Verken mer eller mindre. Hele byen er jo en kulturskatt uansett hvor du snur og vender deg! Vanvittig bra. Shopping og champagne ble det også ;o)
Italiensk mat og vin for ikke å glemme. Deilig med en pause i hverdagen og sceneskifte!

Hyggelig at det lille bloggtreffet gikk bra! Jeg skulle gjerne vært der :o)
Ha det så bra - liker bloggen din veldig godt, så kommer plutselig tilbake!

Vibeke sa...

Ligger noe og venter på deg inne hos meg :o)

Ramme Alvor sa...

Takker ;) Ja åra går og gebrusdagar er mykje betre enn alternativet. Oktoberjente i sjela også trur eg. Du og?
Så du veit kvar eg gøymer meg? Ja det er ikkje lett å gøyme seg vekk i verdas vakraste dal...hehe lett å peke oss ut også. Hugsar då eg byrja på gymnas i Bergen ein gong der på 80-talet. Dei var fleire samla på skuleplassen..en heile bygda tilsaman heime...

Heime på Møre? By, eller bygdajente?

Klem
Britt