lørdag 27. desember 2008

KONKURS....

DSC_0722

...har hørt om å spå det nye året i kaffegrut...men å spå i monopol synes jeg var en litt mer  høykulturell metode...så monopolmatchen med 3 generasjoner i dag ble grundig analysert og vil bli brukt som grunnlag for valg og veiskiller i det nye året...

DSC_0715

....for hvilke sjanser kommer du til å ta når vi snakker januar-desember 2009?? Sjanser med høy risiko..eller lever du så lite "farlig"som mulig..slik at valgene ikke blir så mange og vanskelige?? ..og overraskelsene heller ikke så store..??

DSC_0720

..er du fornøyd med to femmere..når avkastningen sannsynligvis blir mye høyere med full pott???

DSC_0716

....yngste kvinne i spillet i dag...var den RÅESTE....tok sjanser når de bød seg..satset ALT....gjorde goode penger på investeringene sine....og slo ut den mellomste generasjonen ganske raskt...hva skjer når en mor går konkurs i løpet av en times spill på grunn av feighet i investeringer..og ALT ble PANTSATT etter kort tid....kan få uante psykiske og fysiske senvirkninger er jeg redd...

DSC_0726

..rakk iallefall å  PRØVE LYKKEN og leie KONSERTHUSET til et privat arrangement...du er herved invitert...her er det duket for mer enn INTIMKONSERT....KOMMER DU??? Jeg LOVER at det ikke er jeg som skal synge....Kanskje leier jeg inn disse kreative sjelene til nye oppdrag ( høyreklikk på linken...velg lagre mål som...)..siden det stort sett er tjukkeste slekta..er det vel mulig selv for en konkursrammet MIAMOR (som kun har råd til salt i såret), å få lurt dem med...

10 kommentarer:

Ramme Alvor sa...

Den som intet våger, intet vinner! Er vel noe i det. Men at man skal tape alt for litt tilbakeholdenhet var litt i grusomste laget.
Skal ha det i minnet neste år, at når jeg først hopper, så skal jeg hoppe høyt! :) ..og så ble det så sent at jeg hadde konvertert til bokmål for ett sekund eller to :)

God natt!
Britt

Dans på roser... sa...

Hahaha!!!
Nei, det er så sant! den som intet våger intet vinner.
Men har du ikke lært at man ikke skal tro på spådommer og slikt??? Hahaha....

Vi får starte friskt i 2009, leve jordnært og godt.... jeg er nok som deg, safer hele tida. =)

Klem, klem, min venn. =)

Som mine dager er sa...

He he, det handler om å tørre og satse. Fallhøyden er stor, og noen tåler den - andre takler den ikke i det hele tatt. Ditt "sanne" jeg dukker opp i Monopol, det er sikkert og visst ;-)

Heldigvis er det lek, en fornøyelig måte å samle generasjonene på.

Det nærmer seg 2009 med raske skritt. Kast terningene, Miamor and make your bets! Lykke til.

Klem fra Marit

Anne sa...

Ohoi, så sant som det er sagt :-))

Snakk om lysterlig lesning!!

Dagny- Heim sa...

Kurs og rettleiing i investeringsmarkedet kunne fleire ha trengt! Greit å øve seg på uskuldige arenaer først da.
Har hatt mange runder på Monopolbrettet opp gjennom åra. Då eg og eldste bror min var pur unge gründerar, var både bamsar og strikka-esel med som
motspelarar :-D

Klem!

GundaM sa...

Så flink du er til å komme på ting Marit, blir helt satt ut jeg ;0) Skulle hatt egen spalte i en eller annen avis du...

Herlige du, min mann smiler når jeg kommer med genseren min med "mafia" skiltet på...Lurer på hvilken mafia jeg er med i...Hihi, kos deg videre Marit!

GundaKlem

h.espe sa...

Hei på deg!
Da har jeg endelig fått tilgang til pc og litt alenetid i blogglandia. Har savnet å ikke kunne titte innom dere daglig.. :o)

Håper du har hatt noen herlige juledager så langt, at du koser deg og nyter dagene!
Det gjør jeg!!!!

Fortsatt flott jul til deg!

Klem fra Hildegunn

Huset på toppen sa...

jepp,så sant som sagt!! Det er nok noe i det,ja:-)

Ønsker deg en fin romjulstid!
Klem
Linda

Anna Lisa sa...

Man må ta litt sjangsar...hehe :)
og ta det som det kjem....

Artig innlegg.
Er bare innom deg for å ønske deg fin romjul.
Klem

moa sa...

halloen miamor..
den som intet våger, intet vinner -
så sant,så sant...Du får liksom alltid sagt det så riktig du..
..håper romjulen er fin relaxing for deg og dine..
ha en god fortsettelse - kramisar!!