tirsdag 6. januar 2009

..en bitteliten mann....

..ja for det er nok en mann..det mener jeg bestemt....den bittelille hjelperen som sitter inni pc`n min og hjelper meg...hvem det er ?? ikke vet jeg..men han er kjapp...om ikke alltid like bevandret i det norske språkets intrikate finurligheter... jeg snakker selvfølgelig om Google Translateren jeg har link til på høyre side i bloggen min.....for de som vil lese bloggen på sitt eget språk...

Har de siste dagene drevet å oversatt svenske brosjyrer til norsk..(trener til jeg skal reise til Sverige i morgen)...så jeg vet at det ikke alltid er så enkelt... kjepphøy skal jeg ikke være, men lever du et kjedelig liv, kan du få deg noen latterkuler ved å lese bloggen min på engelsk....
..jeg har et sitat av Olav H. Hauge øverst til venstre i bloggen min..nynorsk sjølsagt...og den lille hjelperen oversetter "gjeng an" med Gang..noe som blir merkelig i sammenhengen..og innlegget mitt om dører for et par dager siden..som jeg kalte o`dør ..har han klart å kalle o`dies.....
...but, but it`s not only, only.....


...hekla nytt skjerf ( hvor mange trenger man egentlig?).....kan jo skylde på at det skjelden har vært sååå kaldt her i området som denne vinteren...og laga sannelig et lite armbånd også..må holde kreativiteten oppe... godt jeg ikke sydde skjerfet..vet jo aldri hva stoff blir på engelsk....
Skal tidlig avgårde, så denne gangen tror jeg IKKE jeg hører på reisetips fra disse grabbarna, som er mist like raske som min bittelille hjelper...

20 kommentarer:

Magdalena sa...

fnis...
ja denne oversetteren lever helt sitt eget liv, spør du meg...

herlig sjal...

Og nydelige bilder fra deg som alltid!~
og ha det fint i sverige...
stor klem, magny**

Som mine dager er sa...

Gi den bittelille mannen sparken som oversetter, og gi han heller jobben som stand-up komiker. Det er så hysterisk morsomt innimellom at jeg nesten ti*** på meg av latter ;-)

Uansett gir Google Translator dine utelandske lesere et hint av hva du skriver om. På norsk skjønner de ikke pøkk likevel, så alt er jo et steg framover, ikke sant?!

Klem fra Marit

PS! Gi WLW et skikkelig spark bak, på kanskje den starter igjen. Forstår din fortvilelse og du har min største sympati ;-)

mali-mo sa...

Så flott sjal du har laget! Burde få deg en liten bloggesjalbutikk?

Ja, oversetteren er til å flire av ;) Jeg var inne hos Maria og kommenterte noe, og det ble altså handlende om narkohandel og det som verre var. Vi skrev vel om stoff tenker jeg. tekstil da altså. Hehe.

Takk for alle koselige hilsener du legger igjen Miamoren ;) Blir så glad hver gang du har lagt igjen noen ord, men er nok ikke like flink til å stikke innom selv for tiden ;)

Har akkurat gått opp fra 64 til 80 % stilling, og dæven døtte (som min tante sier), det merkes godt! Nesten litt andpusten!

Herlig at du sitter og ser på Poirot ;) Jeg har nesten alle Christiebøkene (mangler 5) og er selvsagt glad i filmene også ;)

God tur til Sverige!

Ramme Alvor sa...

Da e so finte ting du lagar. Likar fargevalet ditt også.

Og han karen ja, kan ikkje vera stor han no med desse moderne datamskinena, dei e no snart på størrelse med eit frimerke. Eg veit faktisk at dei har protestert på endra arbeidstilhøve, fagforeninga deira...men trur du da hjelpte? Kanskje det var han som var på gå-sakte-aksjon her hin dagen då du sleit med på publisera innlegget ditt. Kanskje protestere han rett og slett i mot at me i vår modernisring krev at han skal verta mindre og mindre, få altfor liten plass til besøk av vener og veninder...og må arbeide natta med fordi slike tullete bloggdamer som eg ikkje har vet te å leggja seg....

God natt, no skal han endeleg få leggja seg han og..

Brit

Ramme Alvor sa...

Ja, finte og finte...so finte er dei no ikkje, meir fine tykkjer no eg...

~♥~ Monica S sa...

hahahaha! but,but, it's not only,only.. den likar eg og... tek den av og til ;-) hihi!!

Stoff ja... å huff.. hehe

Ja,...lett skal det ikkje være :-)

Monica

Anne sa...

Å ja... det ER en mann Marit...
Det er som jeg sa i jula det; tenk om der hadde kommet tre vise kvinner du til den lille stallen i Betlehem??? trodde de da hadde tatt med noe mer praktiske gaver enn gull, røkelse og myrra du!!

Ha en toppers Sverigetur!!

Gamlå sa...

Leeeeeeeer av innlegget ditt, og ja han er nok en mann det tror jeg også.

Har fått meg mang en god latter da jeg har prøvd meg på translater, det er gøy.

Så nydelig skjerf du har strikket du er flink du.

Kos deg i Svergie og ikke glem å snakk norsk når du er tilbake :)

klem fra Gamlå

Magdalena sa...

heia,- ja du likte siden??!

er en liten rubrikk oppe til venstre i blobgen . klikk på den så kommer du inn på gratis bloggbakgrunn...

Linda i "Huset på toppen" har en annen leverandør, der er mye mer å velge mellom ,- prøv du....
klem og kos deg nå!!

Magdalena sa...

et annet sted med bloggbakgrunner:

http://thecutestblogonblock.blogspot.com

HegeS -LykkeTROLL- sa...

Så kjempefint sjal... Elsker brunt :o)
God tur til sverige !
Ps !
Det ligger en overraskelse til deg på bloggen min :o)

KATE ♥ sa...

Oversettelsen er ikke alltid topp på tv heller, har ledd mange ganger.
Du lager mange flotte saker, får du for mye kan du jo bare legge dem ut for salg. Jeg kjøper gjerne sånne små søte brosjer som Vibeke har bilde av på sin blogg.Er det Snella og Petronella knapper du bruker?
De er veldig søte.
Klem Kate

GundaM sa...

Hei der Marit!
Er du i sverige nå ja, travel dame skjønner ejg ;0)

Får ikke opp bildene i bloggen din jeg da, men leser jo mellom linjene ;)))

Klæmmm

Ramme Alvor sa...

Ja, Miamoren, i dag är man i min dator som inrättats på bakbeina och vägrade att arbeta övertid i kväll. är inte något från mig. Ingen bild är värd släpps, och ingen bild jag har lite att sei ...:)

Vi hoppas att du kosar du hjå grannar ..
Britt

Ramme Alvor sa...

..det gjekk jo ikkje så bra..so eg tenkte eg skulle oversetje det tilbake..:

Ja, Miamoren, i dag er i datamaskinen min satt opp på bakbeina og nektet å jobbe overtid i kveld. er ikke noe fra meg. Ingen bilde er verdt lansert, og det bildet jeg har lite å sei ...:)

Vi håper du kosar du Hjå naboer ..
Britt

Google Translatormannen er i allefall bakfull.....og slik kan ein vel halde på heile kvelden..nesten som kviskreleiken...hehe

Bo med Lena sa...

Er du i Sweden ennå..? Jeg sitter og holder på med innkjøp. Akkurat hatt besøk av en leverandør. Godt jeg stylet litt før hun kom. Trodde nemlig bare hun skulle stikke innom med en brosjyre. Det gjelder å være forberedt!

Nei nå må jeg på Posten med pakker.

Ha en trevlig dag:)

Ramme Alvor sa...

Englevakt è best. Dei føl deg trygt heim.

God Natt
Britt

mali-mo sa...

Håper du koser deg i Sverige ;) Her har jeg krøpet under dynen sammen med syk lillemali..basillene ser ut til å ha funnet passasje over i meg. Ser ut til å bli en rolig helg (urk.....kjøøøøøkkkenet da....). God tur hjem igjen ;)

Tante Mimmi sa...

Den oversetter på mitt nivå!
Har skreve referanse på engelsk..skulle spurt han lille mannen om hjelp!:)
Kor det går der borte i sweeden?
Komma deg heim att til surpevær no! :)
God helg!

Villblomsten sa...

hihi :-)
har den lille mannen inni pcen ett navn ? :-)