mandag 12. januar 2009

..kongelig selskap...

...nå tror du kanskje jeg sitter å koser meg med restene av "Kong Haakon"( oi...det hørtes litt kannibalsk ut, men det er konfekten..selvfølgelig..jeg sikter til), men ikke denne jenta nei...på tross av få andre nyttårsforsett enn å drømme nye drømmer og leke nye leker, har jeg kun tenkt å spise kenguru og vill kamel fremover.....
...NTB opplyste søndag at hvis jeg vil være med på å redusere global oppvarming
og redde miljøet..bør jeg spise kenguru og vill kamel....hvorfor sier du kanskje...og har du aldri hørt om ville kameler?? Joda..sett deg godt til rette ..så skal du høre...at kenguruer og ville kameler raper og promper svært lite, og dermed bidrar de langt mindre til utslipp av klimagassen metan enn kuer og sauer....noe å tenke på for oss som vil verne om kloden....

..har hatt et par små intimkonserter også i det siste..uten å annonsere dette så høyt...denne gangen med flere aktører enn sist..se dette innlegget...og her er det at det kongelige kommer inn....Kronprinsesse Mette Marits utvalgte salmer..er en nydelig samling av vakre salmer og folketoner..med flere ulike aktører...her har jeg fått mange nye favoritter....anbefales på det varmeste...


..og Josh Groban sier du kanskje...stakkar...jeg hadde jo lovet han flere konserter nå på nyåret...måtte fortelle han dette på en skånsom måte i går....at han er byttet ut til fordel for flere andre....”.I`ll sue you”..svarte han i telefonen til meg..tydelig svært opprørt....og jeg som trodde han bare ville være med å sy istedet....

P.S..er forresten spent på om Petter Stordalen serverer kenguru og vill kamel på hotellene sine i Oslo..skal dit et par dager nå....han skal jo være miljøbevisst har jeg hørt....

13 kommentarer:

Som mine dager er sa...

Hei igjen i kvelden ....

Puh, er akkurat ferdig med 3. strøket på trappa og nå er det nok. I tillegg malte vi andre og siste strøk på handymans kontor. Det blir bra. Også er det kjempegøy dette. Godsliten flyter vi nå ut i godstolen og blogger.

Har kost meg med Håkon jeg også (kongen altså) og Mette Marits utvalgte salmer har jeg kost meg med. Man må være i en spesiell modus for å lytte og like, men da glir de inn i hjernebarken som kniv i smør. Vakkert.

Vi preikes Miamor. Setter alltid pris på at du stikker innom og legger igjen noen ord. Bare så du veit det ;-)

Godklem.

Vibeke sa...

Hei vakre venn!

ELSKER Mette Marits utvalgte salmer jeg også, balsam for sjelen spør du meg (litt konfekt er heller ikke å forakte :o)

Kjøpte litt nips hos Moa vet du: 2småvaser, en liten madonna/maria figur som jeg er så fornøyd med og en liten røff lysestake med noen små hvite lys til :o)Var SÅÅÅÅÅÅÅ herlig å treffe henne igjen!

Prøver å fortrenge tanken om at du er i Oslo...fnis.Håper det ikke blir lenge til neste gang vennen!

Kveldsklem fra erteblomsten din :o)

Tante Mimmi sa...

He, he!
Frå promp til salmer via kongefamiline- ikkje ulikt ei VG framside i desse dagar!
Ja da! Her i huset spiser me mest ville kameler eller oppblåste kuer! (Det er dei kyrna som held att prompen over ei årrekke!)
Kos deg på hotell med kongen!(ja for det var Oslo? Carl-Erik Grimstad kan sikkert fikse det!)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg min venn,
og takk for koselige ord :0)
Jeg har også vært ute i blåsten en del nå om dagene.
Er jo så heldig å ha Rubenvofsen som drar oss ut og avgårde,uansett vær!
Og som du sier,det er jo så godt etterpå :0)
Kjerstiklem

Ramme Alvor sa...

hmm...men logikken ville då vere å la vera å eta kamelane og kenguruane, og heller kasta seg øve sauene og kjydna...ville ikkje da vera da miljøvenliga. Fø et du dei vennlege opp, då kan dei ikkje lenger bidra med mindre promp og rap...spør du meg..men det gjer du vel kanskje ikkje...

Oslo, globetrottaren i hovudstaden. Håpar du får fint ver og ein flott tur :)

Klem
Britt

moa sa...

hei vennen -
..har ikke lyst på kameler og kenguruer,jeg...ikke i dag ihvertfall...
salmene til ho mette-marit har jeg ikke fått hørt enda, men nå ble jeg nysgjerrig mmmmmm..
vet du hvor jeg har vært i dag,fnis
..du vet det er salg på noa-noa...ojoj..
kramisar

moa sa...

....hvor på hadeland?????
du kjører jo forbi her da!!!!!ojojojoj....

irina sa...

Du e så morsom ...ingen skri\v som dæ.

Velkommen hjem til meg på noe godt :)

Klem

moa sa...

ok...er usikker hvor det hotellet er, men det finner vi ut av..kommer dere kjørende fra bergen, kjører dere ikke forbi - jeg tenkte fra oslo...men call me da...så tar vi det derfra..
sov søtt min skatt - drøm søtt i natt.....

Anne sa...

Jada... dette har je lest litt om i norsk presse tidligere ja :-) morsomt. Men du, skajønner da at petter Stordalen har spist litt for mye kenguru ga, det kan man da se på mannen, helt hyper og hoppende jo.

~♥~ Monica S sa...

Har ikkje høyrt denne salme samlinga... men har nok mest sannsynlig høyrt salmane før... ho har vel ikkje laga nye?? hehe

Lykke til då Miamor.. håper du koser deg med dine diverse planar!! kenguru skal visst være godt har eg høyrt!

Monica

moa sa...

..ja hun er en annerkjent og uhyre populær hun designeren du sikter til...i særklasse må vel legges til,tjihi...
..nedre slottsgate(sidegate til karl johan) pleier jeg å gå..synes det er den med best utvalg, her i oslo...
..koser du deg i tigerstaden?

Gamlå sa...

Herlig innlegg leeeeeeeeer.

Utrolig bra skrevet!!!

Ha en fine kveld

klem fra Gamlå