lørdag 7. februar 2009

…glitter og glam…..

DSC_0413 

DSC_0421 

….at diamanter er en kvinnes beste venn….håper jeg ikke..da vil jeg heller ha ekte venner ...men naturens diamanter  er ekte nok…og bød på seg selv i dag der de hang i alle busker og kratt…og naboene lurte vel fælt der jeg sto med hodet laaangt inni buskene…for å knipse disse vakre juvelene…..

..har en diamanthistorie du skal få høre….som ennå skaper glede….mange år senere…

DSC_0445

…jeg sang på et arrangement for ca. 10 år siden…og etter at jeg var ferdig kom ei dame bort til meg…jeg  hadde aldri sett henne før….og gav meg diamantringen dere ser på bildet…” denne skal du ha , sa hun..og hver gang du ser på den..skal du huske på at du er verdifull..at du er viktig..og at du utgjør en forskjell ”…..ikke lett å ta imot en diamantring av en fremmed person….men det var nok en gave jeg skulle ha….den sitter på fingeren hver dag…og den passet akkurat også..på mine store hender….

..så om du ikke får en ekte diamant av meg i kveld..vil jeg du skal huske at disse ordene er til deg også…..

 

14 kommentarer:

Min Verden sa...

Herregud for en nydelig historie! Nesten så den ikke kan være sann - at sånne folk ikke finnes. Sannheten er nok at du finnes og at du ga henne så mye glede og diamanten det var det hun kunne gi tilbake! Du godeste Marit - ble helt satt ut jeg. Har ikke noe sånt å vise til i livet mitt! Kos deg med diamanten og minnene. Klem

Steinbokkjen ;o) sa...

Wow! Dann va sterk - eg og vatt litt satt ut. E sikker på at du fortente ringen på alle vis, du ha nok gjort stooort inntrykk på dama. Nyyyt! Faaaantastisk - og vidunderle påminning! Tusen takk fø at du delte.
Nyyyyyyyyyyyyyydle bilde - nydle innlegg!
Ha ein nyyydle kveld - og du e unik og veldi verdifull og du lyse opp hos meg.
klem

Vibeke sa...

Hei du vakre venn!

Nydelig header og historie...
Kommer øyeblikkelig en mail fra meg :o)

KLEM

Ann Helen sa...

For en fantastisk historie! Nydelig, og velfortjent til deg:)Du lyser nok opp der du kommer!

Ramme Alvor sa...

Slike historia sei vel litt om kor lite tilfeldig alt er skrudd i hop..
Her ha me gje, me kvar sitt kamera og leita ette skaparen sine skatta..:)

Laudagsklem
Britt

Ellen Marie Albertsen sa...

Det er av slike episoder at vi husker at den overjordiske snillheten enda lever i oss mennesker, vi må bare bruke og øse utover av den:) veldig veldig fin historie:) og en fin fin ring:)

moa sa...

oj, for en historie..
nydelig... akkurat som deg!
hva er det du skal male.....?

klem

Som mine dager er sa...

Vakkert, Marit! Fine bilder og en veldig spesiell historie. Ja, du fortjente nok den ringen, hvis ikke hadde nok damen ikke insistert!

Elsker diamanter jeg også. Har en i hvert øre og fire på fingeren! Og jeg elsker dem fordi jeg har fått dem fra han jeg elsker.

Kvelden har vært deilig. Nå flyter vi ut i godstolen og nyter kvelden.
Klem fra Marit

Anne sa...

Gaver kan være vanskelige å motta, og i alle fall gaver av en slik verdi. Men tenkte umiddelbart at hun følte sikkert at DU gav henne en gave du også, en gave kanskje som hun bærer i sitt hjerte hver eneste dag :-)

Gratulerer med ny heading foressten, den var drivende flott.

Villa Luftslottet sa...

Bare innom for å ønske deg en fin lørdagskveld og søndag:)
En nydelig historie og en fin ring:)
Nina

Dans på roser... sa...

Hei skjønne du! =)
Så herlig opplevelse! WOW...

Så nydelige innlegg du har lagt ut lately. Åååå.. det bruncheriet ser ut til å være en opplevelse av de sjeldne. Herlig. Det å leve ut drømmer er SÅ BRA! Har drømmer selv....en vakker dag, vet du... =)

Stor nattaklem, Kathrin.

~♥~ Monica S sa...

Hmmm. heldige deg.. tenk å få sånne ord.. og en diamantring på kjøpet!! :-) DET VAR EN KOSELIG DAME!! OG så uvanlig snill!

Ha en fin dag!

Monica

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei min venn,
nå kom det tårer i øyekroken gitt...
Nydelig historie om to fine mennesker!
Håper morsdagen din er fin :o)
Takk for adr.til tacopaien,og så var der jo så utrolig mye annet godt som fristet!
Og du,lunsjinvitasjonen din står åpen og venter...
Og jeg har selvfølgelig røykalaks på menyen ;o)
Kjerstiklem

Haust sa...

For ei fantastisk historie! Nydeleg!

Ynskjer deg ei god veke. :)