søndag 8. februar 2009

..ønsker…..

DSC_0451

…denne smeltet jeg for i går ..da to gode venner satt ved kjøkkenbordet og skrev brev til hverandre….

…og du som leser denne bloggen jevnt og trutt…..kan nå få bli med på en konkurranse…

…finske forskere har nemlig fastslått at overtid gjør oss dumme…og at de som jobber overtid scorer dårligere på IQ-tester enn andre…mest urovekkende var at overtid går ut over evnen til å formulere meningsfulle setninger….hæ?…ja konkurransen går da ut på å gjette hvor mange timer overtid jeg jobbet forrige uke…med så mye svada jeg serverer her inne….kan man jo begynne å lure….

…men har du litt tid til overs..anbefales denne filmen som jeg så i går kveld…for en uhelbredelig romantiker som meg….var det full klaff….leste ikke i forskningsresultatene at de som jobber overtid ikke kan gråte over klissete, sukkersøte filmer….det er nemlig det opptil flere  tenåringsdøtre syns dette var....de har nok jobbet for lite overtid i sitt liv…og var kanskje ikke slitne nok til å se nytten i en aldri så liten gråteseanse….og du skal ikke ta denne konkurransen så alvorlig…..overtid kommer vel an på hvem som definerer jobben ..og alle rollene…..

16 kommentarer:

moa sa...

halloen - og gratulerer med morsdagen..
skjønner du smeltet for den lappen, den var jo skjønn....
jobber du overtid du...?10 timer, kanskje...?! jeg aner jo ikke:0)
..JA har brukt noen deler av serviset til å lage fatet...
klemmer

Fjordheim sa...

Gratulerer med morsdagen til deg.
For en herlig lapp/tegning.
Godt å ha gode venner.
Nei det er jammen ikke godt å vie hvor mange timers overtid du jobbet. Visst jobbdagen din regnes fra du setter deg i bilen til du er hjemme igjen så kan det bli en del timer. Virker som du kjører ganske langt noen ganger.
Dette blir jo uansett bare rein tipping. Så jeg statser på 14 timer.
For en herlig fortelling om ringen. Så koselig da.
Godt å kunne utgjøre en forskjell i menneskers liv.
Ønsker deg en riktig god kveld :)

Guttemamma sa...

Gratulerer med morsdagen!! den filmen har jeg sett, helt fantastisk! Klem fra Anette

Hemmafruns hörna sa...

Den filmen måste jag se! När man jobbar övertid (24h/dygn) som hemmafru behövs mycket romantik;0) Kanske svensk övertid är mer sund än norsk. Ha, ha. Din "Sagan om ringen" är ju fantastisk! Tänk vilken dam du mötte där... var hon en ängel?

adales verden sa...

Smiiiil, du har så gode innlegg!
Overtid ja kansje 12 t..
Er det sant sliiiter jeg!Det bvlir ofte aalt for mange.

Solveig sa...

Fekk den filmen til jul :) Passar veldig bra ein laurdagskveld. HA ein fin søndagskveld.

Ramme Alvor sa...

Ikkje ein time fø mykje...hehe. Det er ikkje mykje vas som kjem frå deg...da e små perle...

...sauaperle? Nei! :) berre ein vanleg språkleg digresjon.

Eg prøva att. Da e fine ting som kjem frå deg. Ting eg gler meg til å lesa kver einaste dag.

Klem
Britt

Ps. gratuelere med dagen..morsdagen :)

Unknown sa...

Heisann og gratulerer med morsdagen:0)
For ein herleg lapp, skjønar godt at du smelta for den ja...
Overtid, ja...Med di reiseverksemd kan det vel fort bli alvorleg mange timar, og dersom du var på reise frå mandag - fredag....
Eg fleskar til og seier 40 timar!!
Klem

Mitt hvite hus sa...

Hallaisen Miamor. Ja ja er du sikker på at du jobbet overtid da???

Kanksje 5 timer. Dette blir jo bare tatt rett fra løse luftenO=)


Gratulerer med morsdag som snart er over. Håper du har hatt en fin dag.
Klem Kerstin

Som mine dager er sa...

Grattis med morsdag Marit.

Utrolig søtt med det kompis-brevet. Unger får sagt det, de! Og den filmen du så - den bare MÅ jeg også se. For det er en sånn typppisk Marit-film, ikke sant?!?! ;-)

Ha en fin uke, kjære venn. Klemmer deg.

Marit

Anna Lisa sa...

For eit nydelig brev gutten skreiv...så fint!!
Blir heilt rørt!

Er ikkje flink til å gjette men....hm....
Eg får tippe 15 timer :)
Håpa du har hatt fin morsdag!
Ha en fin kveld
Klem

Tante Mimmi sa...

Kunne ynskje me var systre! :)
Du er sååå lur at du jobba IKKJE overtid!
God veke med diamant på fingen! Sterke møter med sterke damer gjer inntrykk, sant!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Hmm :) overtid.. kanskje 8? :) Eg liker også koooslige filmer. Har funnet fram seks koooslige filmer, og hittil har min mann og eg sett to :)Resten får vente til ut i veka :) Anbefaler take the lead :) Koooslig film :) Ja, influensa har gått å lagt seg. Kjempeglad for det :) Ha ei herlig veke :) Ps ikkje for mykje overtid no da ;) hehe. Godklem

Tone sa...

Å, den lappen traff noko i meg! Herlig.
Traileren...eh.

Hmmm...overtid...jobbar folk overtid og kjenner det djupt tilfredstillande ville eg gi ein god dag i forskingsresultat.
Men det er ikkje vanskeleg å forstå at det virkar inn på konsentrasjonen.

~♥~ Monica S sa...

Overtid?? får håpe det ikke ble så mange timene... 7!! Sier jeg!

Monica

sammen på veien sa...

kjære gode venn
Herlig lapp med herlige ord. Ja det er viktig vi strør rundt oss med gode ord som kan varme - også på overtid....
Ha en glad kveld miamor.

gode klemmer til deg