søndag 22. februar 2009

…litt til…

DSC_0006

…skatter er jeg alltid på jakt etter…her er noen samlet i ei gammel skål..trenger ikke være verdifulle for andre..men er samlet og gir minner med mening i for meg…rart hvordan lukter kan frembringe minner..kjenner ennå igjen lukta av klasserommet på barneskolen…noen lukter får fram gode minner..andre det motsatte…rar og underfundig denne kroppen vår…og at vi damene lukter løk når vi svetter..og at menn lukter ost…har sveitsiske forskere luktet seg fram til….litt av en jobb..tror jeg tar en dusj etter treninga nå…om det var lukt av rå eller stekt løk sa de kanskje ingenting om disse sveitserne…og vi damene kom vel desidert dårligst ut…for hvem kan vel motstå  en fransk velduftende ost, men det var selvfølgelig gammelostlukta de gjenkjente….

…ha en velduftende aften…

 

14 kommentarer:

moa sa...

...ja, litt til...
for en herlig skål...
med minner....nydelig!

klem

Ramme Alvor sa...

At franske oster er velduftande vil eg på det sterkaste bestrida. Då ei veninde av meg kjøpte seg ein på ein tur til Paris, var safen einaste stad ho fekk oppbevare den av omsyn til resten av reisefyljet. Ikkje med tanke på at nokon kunne ta seg inn til den, men med tanke på at ingenting av den (lukta) kunne kome ut til oss...

Takke meg til lauk, rå eller steikt :)

Lukter ja, gjev dei beste og verste minner. Mest dei beste då, sidan forskarar og hev funne at det er det gode me hugsar best :)

Ha ein fantstisk sundagskveld og ei framifrå veke! :)

Klem
Britt

Tante Mimmi sa...

Minner i ei skål! Så nydeligt! Likar slikt! Vart du og litt varm i toppen i går kveld- eg smug ringte inn fleier gangar! Fnis!
Mannen min lurte på korleis vinnaren kunne "dunke ut" dei andre med såå mange poeng- eg svarte " Det er fleire slike gamle damer som meg" Eg visste ikkje at det var deg og meg eg snakka om!

~♥~ Monica S sa...

skal vi tru dette Miamor.. sidan du ikkje hadde dusja FØR du skreiv det?? ;-) hehheeheh!

Intressant forøvrig!! Glad eg alt har dusja i dag!

Eg likte godt skåla skattane dine ligg i... (har forresten ein del stein her i heime også, frå diverse plassar)

Monica

Bo med Lena sa...

Miniskjørt Miamor? :-) Det er det som er så herlig med Stoff & Stil, det er så billig. Det liker jeg!! Da kan jeg trylle og trolle og få det akkurat som jeg vil. Liker ikke å kjøpe et fix ferdiprodusert hjem. Deilig å kunne blande litt. Litt nytt og litt selvlaget.

Ps: synes jeg så noe kjent i bildet ditt..:)) Klem.

Tante Mimmi sa...

God smak, som vanleg!;)

Bo med Lena sa...

Du er så ung atte. Jeg heier på "mini"-skjørt :)

Bo med Lena sa...

Heiagjeng er bra.

Har gått noen runder meg meg selv når det gjelder det du nevner.. Blir mye tid på dette..og kanskje litt for lite tid på å være tilstede..

Karen Klarbæk sa...

Skøn og meget inspirerende blog du har.
Her skal jeg kigge ind igen.

Hilsner fra
Karen i Danmark

Klaffen sa...

Oj så flott skål... masse deilige minner!! Ha en fin dag. Klem

Karen Klarbæk sa...

Hvad for noget møbelstof er det der er så fint til skørter?

Karen

Tone sa...

Ei skål med vakre minne, for ein herlig rett. (Kan jo brukast både til forrett og dessert den gitt.)

Haha, eg har kjent menn lukte noko heilt anna enn ost...eller korleis luktar egentlig sveitserost?

Ja,sansane bringer fram minner.Lyd er det som bringer fram mest minner her. Og musikk (det er jo lyd :)

hvorfor ikke... sa...

Hehehehe;)
Du har en helt fantastisk blogg! Du vet det?

Nå var det så lenge siden jeg har vandret på bloggbesøk, så i dag har jeg kost meg stort. Så mye flotte bilder du tar og så kretiv skriving. Bare fortsett å vise dører...og skuffer, du. Du reflekterer så bra!

Takk for kommentarer hos meg, de VARMER, min venn. Jeg tok en liten pause...men savner dere bloggjentene vettu;)
Ha en flott uke, vennen:)
Klem Torunn

moa sa...

...jepp, jeg var heldig og fikk time i dag...ble litt klipp & litt lyse striper...SÅ nå slapp du den jobben,tjihi...

..fortsatt fin dag til deg:0)