søndag 1. februar 2009

…spor..

Du er ikkje en
du er mange
du er lag på lag
på lag
på lag
på lag
av glemsel og erindring
av pine og av lindring
av folk som har gått før
av dåpskjole og sørgeslør
av salve og av sår
av mange tusen
år

tekst: kari bremnes

DSC_0175

…deilig søndag med musikk fra høytalerne som kryper inn i sjela….og gir mening..og heldigvis….stemmen er på plass igjen etter forkjølelse..kjenner meg litt helere da..så jeg kan gaule og synge …..that`s me…og ha flere intimkonserter med nye bekjentskaper….kari bremnes for eksempel….

_1991_spor_ds

10 kommentarer:

FO - 2 sa...

Da er vi flere som gauler og synger du....! ;)
Med så fine tekster også, ja da kan man ta litt ekstra i.... :)

P.S.
Såg ikke huset ditt nei.... Var i Snekkevik. Det var NESTEN i nærheten da... ;) Hehe.

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei min venn,
jeg elsker Kari Bremnes!
Har nettopp kjøpt hennes siste cd.
Og så håper jeg på en konsert med henne i slutten av febr!
Har vært på to med henne tidligere,helt fantastisk :o)
Kveldsklem til deg

Anna Lisa sa...

Flott innlegg
Nydelig dikt!!
Håpa du har hatt ei fin helg min venn. Ønska deg ei flott ny veke.
Klem

~♥~ Monica S sa...

Glad i musikk ja.. det er herlig det :-)

Monica

Tante Mimmi sa...

Hm! Så denne må eg ha altså?! Dette er ALFA!:) Trur du ikkje?
Du får ho sikkert med deg på ein biltur-så får du skikkeleg intimkonsert-du kan jo det du!:)
God veke min ven!
Fine knappar!
held ein knapp på deg!:)

Dans på roser... sa...

Å! Har du kjøpt den?
Var den fin??? Trenger jeg å spørre? Hun lager det jo alltid så lekkert og delikat og bunnsolid...

Hva er det med oss to? Ser ut til å like JUST PRESIS den samme musikken. Hah! Artig=)
Hadde vært artig å være flua på veggen hjemme hos deg når du begynner å "gaule", som du selv kaller det. Er sikker på at jeg er mye flinkere til å gaule enn du. Tror faktisk at du synger mer enn du gauler. Jeg derimot, er laaaangt ut av synge-trening, og min sang minner nok mest av alt om gauling.

I morges nynna jeg på fly me to the moon. Ja, kanskje det var du som hadde et innlegg på det? Tror det... I alle fall... det fikk meg til å starte opp jammerorkesteret her i heimen. Søndag mårran, grøten og trasig i stemmen, småsurt sikkert, ikke heeeeelt våkna.... Eldstemann løfta muntert på det ene øyenbrynet og smilte. (Tenkte sikkert; hu er gæærn) Pytt, pytt... jeg sjarmerte supermann, så han jodla i vei sammen med meg. =)

Gleder meg til å treffe deg, du skjønne og gode Miamor. =)

Klem.

Ramme Alvor sa...

Ein gong i ungdommen tenkte eg at eg skulle gjennomføra ei lita analyse av meg sjølv...eg skrella av lag på lag med tilgjortskap og enda opp med ei ert personlegdom som eg trygt kunne seie var eg...slike aktivitetar har eg slutta med, det vart for deprimerande :)
Bremnes sitt syn på laga var ansleis.Kanskje det er persepsjonen som tel alikavel? :)

Ja eingong skal me møtast..da vert ein løyen dag :)

Britt

moa sa...

..synes ikke før jeg har lagt igjen en kommentar her inne, så er det jammen et nytt innlegg...
hva er det med luften på sotra...?
jeg er en STOOOOR kari bremnes`fan...MEN denne har jeg ikke fått hørt..det må gjæras nokke med,ja..
nattaklem fra meg

Hemmafruns hörna sa...

Härligt att det kommer så många bra, tänkvärda, roliga, varma och FINA INLÄGG sååå ofta! Fortsätt gärna med det.

innendørs sa...

hehe, hører deg for meg!! Bra du kommer deg igjen!!

Du, her om kvelden ropte mannen min på meg, viste meg et lite bilde på facebook og spurte om hun ser kjent ut! Bildet var av deg, og han så det da han var innom Trine BS som har fått ei lita jente!! Vittig:) Våre felles bekjente dukker stadig opp:)

Herlig uke til deg!!!:)