lørdag 10. januar 2009

...så feil kan de ta....

..forfatterne som opplever at bøkene deres ikke er til å kjenne igjen etter at de er blitt oversatt til andre språk...." det føles som en stor middelaldrende mann har lagt seg over den forsvarsløse boken min" sier en kjent forfatter til Bergens Tidende i dag.... Skjønner godt fortvilelsen..det er ikke den jeg vil til livs....men jeg har en mistanke om at den skyldige ikke er en stor middelaldrende mann..MEN min lille hjelper som sitter inni pc`n min og oversetter (se tidligere innlegg) ...han har tatt seg strøjobber på si...og det er nok derfor også jobben hans blir litt slurvete her inne...hvor stor kapasitet har en sånn liten fyr da??? Dessuten er han i følge en god venn misfornøyd med arbeidsforholdene her hos meg...og synes det blir litt trangt her inne....ikke rart med en sånn sjef..... dessuten må han jobbe om natta også..siden jeg ikke har vett til å gå å legge meg..og den kreative flyten ser ut til å strømme på etter kl.24.00...det er ikke snakk om natttilleg i lønna heller...må vel stryke han med hårene før han går hen å organiserer seg...men de blir jo mindre og mindre disse mennene..siden størrelsen på maskinene snart er som et frimerke..så mulig jeg ikke har så mye å frykte...girlpower you know...



...gleder meg ellers til kreativt verksted i kveld med trykking av knapper og sying av jakker..og har den indiske trykkeklossen klar til nye arbeidsoppgaver....


....har ellers funnet en super løsning for haugen med umonterte oldemorruter...som etter et år i skuffen ennå ikke har blitt montert..og er laaangt ifra å bli et sengeteppe...selv om jeg har maaange.....


..fant disse lampene i et svensk blad....så er det bare å oppsøke denne favorittbutikken i Trøndelag å hamstre med seg de lampene jeg kan finne..og jeg kan love deg jeg har ruter nok til å lage lamper til alle som vil ha....he..he...dette er nok en spøk...har ikke åpnet bloggbutikk ennå..

6 kommentarer:

~♥~ Monica S sa...

Oj.. den lampen var "chic!" hehe..
nytt og gammelt sammen.. stilig!

Hehehe om din lille hjelper.. stakkars liiiiiten! :-) Han er nok litt overarbeidet ja!

God helg!

Monica

Ramme Alvor sa...

Hehe, takk og lov at eg ikkje er ein middelaldrande oversettar akkurat i dag. Og den karen i maskina han må berre sjå te å oppføra seg, før eller seinare klarar du deg betre utan han, og kva då?

Ja har nokre lappar rundtomkring eg også...montering er ei sak...rett antall er ei anna. Og så lenge som mine tek har eg skifta smak fleire gonger og tykkjer at fargane er heilt..i går! :)

Ynskjer deg ein superkreativ kveld!
Britt

Nunne sa...

Fløy over dataskjermen hos en eller annen blogger og havna inne her...og bare ser deeeeee flotte oldemorrutene...
Har ikke tid å lese (har gjester)
men før jeg slår av maskinen vil jeg si... NYDELIGE farger.
GOD HELG!
Fra Nunne.

Dagny- Heim sa...

Kjempetøff lampe :-) Er forresten glad eg aldri begynte på slike oldemorruter når eg les om alle som aldri får teppet sitt ferdig...

Og den indiske trykkeklossen din, wow! Vil gjerne sjå resultatet av bruken, vær så snill ;-)

Malla sa...

Jeg ble også veldig fasinert over den indiske trykkeklossen. Så flott! Blir spennende å se resultatet.

Liten mann eller stor mann, spiller ingen rolle for meg... å ta over jobben er iallefall ikke aktuelt for meg. Er ikke så språkmektig at det gjør noe ;o) Ikke sikkert den lille mannen din har krav på natt tillegg heller... spørs hvilken tidsone han tilhører... ;o)


Nå er det på tide å finne puta for lenge siden...

Nattaklem fra Guri

CosiFanTutta sa...

God morgen, håper Sverige var dårligere enn Norge på alle mulige måter, og at du har fått skjønnhetssøvnen din :o)

Du er virkelig kreativ, Miamor!! Det der kanppearbeidet så ut som en tålmodighetsprøve, ikke noe for meg. Jeg ELSKET lampen, det var en råbra ide. Kan du ikke åpne en bloggbutikk??? Jeg hadde kjøpt!

Du er nå morsom!
Han gjør så godt han kan, den lille mannen inni pc'en. Jeg har oppriktig vondt av han noen ganger, for han er jo helt hodeløs ;o) Samtidig, som du påpeker, så gjelder ikke arbeidsmiljøloven for han. Det kan være tøft nok det!

Ha en fin, fin søndag. Jeg skal ut på tur i styggeværet. Prøver å utsette det....finne unnskyldninger.....har jeg vondt noen steder, kanskje.....???